Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
Suchmenü
Einfache Suche
.
Erweiterte Suche
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
Neuerwerbungsliste nach Gruppen
.
Sortierreihenfolge
.
Benutzerdienste
Nutzeranmeldung
.
Mein Konto
.
Erwerbungsvorschlag
.
Fernleihe
.
Vormerkung
.
Verlängerung
.
Weitere Recherchemöglichkeiten
Datenbankinfosystem (DBIS)
.
Karlsruher virtueller Katalog (KVK)
.
Regensburger Systematik (RVK)
.
Elektronische Zeitschriften (EZB)
.
Zeitschriftendatenbank (ZDB)
.
Sitzung beenden
Katalog verlassen
.
Homepage WHZ
.
Hochschulbibliothek
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
Sie befinden sich hier
:
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
Towards a methodology for comparative studies in religious education: a study of England and Norway
.
Bookmark für diesen Satz setzen
Katalogdatensatz500422422
.
.
LibraryThing
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz500422422
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
394813995 Druckausg.: ‡Bråten, Oddrun M. H.: Towards a methodology for comparative studies in religious education
ISBN
978-3-8309-2887-4
Name
Bråten, Oddrun M. H.
T I T E L
Towards a methodology for comparative studies in religious education
Zusatz zum Titel
a study of England and Norway
Auflage
1. Aufl.
Verlagsort
Münster ; München ; Berlin [u.a.]
Verlag
Waxmann
Erscheinungsjahr
2013
2013
Reihe
Religious diversity and education in Europe ; 24
Religious diversity and education in Europe
Band
24
Notiz / Fußnoten
Literaturangaben
Titelhinweis
Druckausg.: ‡Bråten, Oddrun M. H.: Towards a methodology for comparative studies in religious education
Available in another formISBN: 978-3-8309-2887-4
Druckausg.
ISBN
ISBN 978-3-8309-2887-4
ISBN 3-8309-2887-4
Klassifikation
1571
9571
207.509481
DV 2290
DV 2595
Kurzbeschreibung
In this book Oddrun M. H. Bråten set out to utilise and test her methodology for comparative religious education. This synthesises two sets of ideas. The first includes supranational, national and subnational processes. Formal supranational processes refer to international (educational) policymaking in international organisations. Informal supranational processes include secularisation, pluralisation and globalisation. Subnational processes refer to variations between regions within a country. The second set of ideas concerns the societal, institutional, instructional and experiential levels of curriculum. They are affected by supranational, national and subnational processes. In discussing the societal level, attention needs to be given to the histories of religion, state and school in each country. Research at the institutional level involves analysis of relevant policy documents and legislation in each country, while research at the instructional level involves analysis of how teachers interpret, plan and teach the curriculum, while the experiential level researches how students interact with one-another and with teachers to develop their understanding. A third set of ideas includes Bråten's use of Schiffauer and collaborators' concepts of social/national imaginary and civil enculturation. These concepts help in grasping the historical and sociological depth of national traditions. This publication is a groundbreaking study in the methodology of comparative religious education and the author won the award for Outstanding Research Student of 2009-2010 in the field of education at the University of Warwick.
1. Schlagwortkette
England
Norwegen
Religiöse Erziehung
Religionsunterricht
Vergleichende Religionspädagogik
ANZEIGE DER KETTE
England -- Norwegen -- Religiöse Erziehung -- Religionsunterricht -- Vergleichende Religionspädagogik
2. Schlagwortkette
Religiöse Bildung
Internationaler Vergleich
ANZEIGE DER KETTE
Religiöse Bildung -- Internationaler Vergleich
SWB-Titel-Idn
413948056
Signatur
E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830978879
Internetseite / Link
Volltext
Siehe auch
Inhaltsverzeichnis
.
ISBD-Anzeige
Katalogdatensatz500422422
.
Kategorien-Anzeige
Katalogdatensatz500422422
.
Verwandte Werke
Katalogdatensatz500422422
.
Bände anzeigen
Katalogdatensatz500422422
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz500422422
.
Kataloginformation500422422
Datensatzanfang
.
Kataloginformation500422422
Seitenanfang
.
Titel vormerken
Katalogdatensatz500422422
Vollanzeige Katalogdaten
Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.
Im Bereich
Kataloginformation
werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.
Der Bereich
Exemplarinformationen
enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche
Suche nach