Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Exploring context in religious education research: empirical, methodological and theoretical perspectives

Exploring context in religious education research: empirical, methodological and theoretical perspectives
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 391293516 Druckausg.: ‡Exploring context in religious education research
ISBN 978-3-8309-2902-4
Name Skeie, Geir ¬[Hrsg.]¬
T I T E L Exploring context in religious education research
Zusatz zum Titel empirical, methodological and theoretical perspectives
Auflage 1. Aufl.
Verlagsort Münster ; München ; Berlin [u.a.]
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2013
2013
Reihe Religious diversity and education in Europe ; 25
Religious diversity and education in Europe
Band 25
Titelhinweis Druckausg.: ‡Exploring context in religious education research
Available in another formISBN: 978-3-8309-2902-4
Druckausg.
ISBN ISBN 978-3-8309-2902-4
ISBN 3-8309-2902-1
Klassifikation 1574
9574
268.094
BU 1250
Kurzbeschreibung The relevance of contextual perspectives in religious education has been growing for the last decade. It has been central to the European Network for Religious Education through Contextual Approaches (ENRECA) - the research network that has produced the present book. Several members of the network have contributed to the theoretical and empirical development of contextual approaches in different publications, but for the first time this has been the focus of an entire collectively produced volume. The history of the book dates back to research seminars in 2009 and 2010 and is based on the discussions in the seminar. The chapters have been developed through a process of critical examination. Through this process we believe to have produced a coherent and also comprehensively rich book, dealing with the issue of context as a challenge, and also a stimulus to religious education research and practice. The chapters are presenting both empirical research and scholarly investigation into methodological and theoretical dimensions. Taken together we hope that this book will contribute to the further development of contextual thinking in religious education research. Or aim has not been to answer all questions, but rather to pose questions and to complicate things in order to enrich the academic field of religion in education.
1. Schlagwortkette Kontext
Interkulturelle Erziehung
Religiöse Erziehung
Religionsunterricht
SWB-Titel-Idn 413937690
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830979029
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Inhaltstext
Kataloginformation500422418 Datensatzanfang . Kataloginformation500422418 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche