Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Crossing Boundaries in Science Teacher Education

Crossing Boundaries in Science Teacher Education
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 366422448 Druckausg.: ‡Crossing boundaries in science teacher education
366422448 Druckausg.: ‡Crossing boundaries in science teacher education
ISBN 978-3-8309-2595-8
3-8309-2595-6
Name Hansen, Klaus-Henning
Gräber, Wolfgang
Name ANZEIGE DER KETTE Gräber, Wolfgang
Name Lang, Manfred
T I T E L Crossing Boundaries in Science Teacher Education
Verlagsort Münster ; München ; Berlin [u.a.]
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2012
2012
Umfang Online Ressource
Titelhinweis Druckausg.: ‡Crossing boundaries in science teacher education
Druckausg.: ‡Crossing boundaries in science teacher education
ISBN ISBN 978-3-8309-7595-3
Klassifikation 1574
9574
370.711
DN 7000
Kurzbeschreibung This book presents the outcomes of a transnational EU project about innovation in science teacher education. Guiding questions were how teachers, policy makers and teacher educators collaborate in the process of change and how local background projects respond to opportunities for the exchange of experiences and reflection in terms of a common theoretical framework: the idea of boundary crossing. The book is based on a series of local case studies conducted by local coordinators and contracted teachers. The case studies are supplemented by a cross-case analysis of common and distinct features in the projects and an essay about the relationship between boundary crossing, transformative learning and curriculum theory. Main outcomes are suggestions to improve school-based reform in and collaboration for science education.
2. Kurzbeschreibung This book is based on the European Comenius project CROSSNET with eight case studies about innovation and science teacher education in six European countries. Guiding questions were how teachers, policy makers and teacher educators collaborate in the process of change and how local background projects respond to opportunities for the exchange of experiences and reflection in terms of a common theoretical framework of boundary crossing. The case studies were conducted by local coordinators and contracted teachers. They are supplemented by a cross-case analysis of common and distinct features in the projects and an essay about the relationship between boundary crossing, transformative learning and curriculum theory. Main outcomes are about school-based reform and collaboration for science education.
1. Schlagwortkette Lehrerbildung
Forschung
Sozialer Wandel
Lernumwelt
Erfahrungsaustausch
SWB-Titel-Idn 391819984
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830975953
Internetseite / Link Verlag
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Siehe auch Inhaltstext
Kataloginformation500422350 Datensatzanfang . Kataloginformation500422350 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche