Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Learning to be Norwegian: a case study of identity management in religious education in Norway

Learning to be Norwegian: a case study of identity management in religious education in Norway
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 363494995 Druckausg.: ‡Iversen, Lars Laird: Learning to be Norwegian
ISBN 978-3-8309-2647-4
Name Iversen, Lars Laird
T I T E L Learning to be Norwegian
Zusatz zum Titel a case study of identity management in religious education in Norway
Auflage 1. Aufl.
Verlagsort Münster ; München ; Berlin [u.a.]
Verlag Waxmann
Erscheinungsjahr 2012
2012
Reihe Religious diversity and education in Europe ; 21
Religious diversity and education in Europe
Band 21
Zugl. veränd. Fassung von: Coventry, Univ. of Warwick, Diss., 2011
Titelhinweis Druckausg.: ‡Iversen, Lars Laird: Learning to be Norwegian
Available in another formISBN: 978-3-8309-2647-4
Druckausg.
ISBN ISBN 978-3-8309-2647-4
ISBN 3-8309-2647-2
Klassifikation 1574
9574
207.509481
370
DV 2595
BQ 7350
Kurzbeschreibung Biographical note: Lars Laird Iversen works as associate professor at the Norwegian School of Theology, where he teaches social science. His research interests focus on the sociology of religion, education and national identity.
2. Kurzbeschreibung How are people educated to feel that they are part of a nation? What role does religion play in such a process? In this book Lars Laird Iversen takes a close look at Religious Education in Norway in order to find answers to these crucial questions. The intersection of school, religion and national identity is a hotspot for public controversy, in Norway as well as many other countries. Global flows of ideas and migrants have made religious plurality a fact on the ground in Norwegian city- and mediascapes. Iversen investigates the complexities that arise when the nation-shaping ambitions of Norwegian state curriculum authors meets the diverse group of pupils in religious education classes. The book also provides a theoretical discussion on how religious groups, and other groups with identity claims, should be understood, drawing on contemporary debates between social constructionist and critical realist approaches.
1. Schlagwortkette Norwegen
Multikulturelle Gesellschaft
Religiöser Pluralismus
Nationalbewusstsein
Religiöse Erziehung
Religionsunterricht
SWB-Titel-Idn 413940411
Signatur E-Book UTB-scholars EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://elibrary.utb.de/doi/book/10.31244/9783830976479
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Siehe auch Inhaltstext
Kataloginformation500422319 Datensatzanfang . Kataloginformation500422319 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche