Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Painting and presence: why paintings matter

Painting and presence: why paintings matter
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1819005178 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Rudd, Anthony, 1963 - : Painting and presence
ISBN 978-0-19-285628-9
Name Rudd, Anthony ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Painting and presence
Zusatz zum Titel why paintings matter
Auflage First edition
Verlagsort Oxford ; New York
Verlag Oxford University Press
Erscheinungsjahr 2022
2022
Umfang 1 online resource (x, 244 Seiten) : Illustrationen
Reihe Oxford scholarship online
Notiz / Fußnoten Includes bibliographical references and index. - Description based on Publisher website; title from home page (viewed on June 27, 2022)
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Rudd, Anthony, 1963 - : Painting and presence
ISBN ISBN 978-0-19-194660-8 (electronic book)
Klassifikation 750
LH 70060
Kurzbeschreibung This book is concerned with why (or whether) paintings have value: why they might be worth creating and attending to. I start from the challenge expressed in Plato's critique of the arts generally according to which they do not lead us to what is true and good, and may take us away from them. I try to show that this Platonic challenge can be answered in its own terms, that painting is good because it does lead us to truth. What paintings can give us is a non-discursive 'knowledge by acquaintance' in which the essence of the painting's subject matter is made present to the viewer. I trace this understanding of painting as ontologically revelatory from the theology of the Byzantine icon to classical Chinese appreciations of landscape painting, to the work of Merleau-Ponty and other Phenomenologists inspired by European Modernist art. I argue that this account of painting as disclosing the essences of things can also take up what is right about expressive and formalist theories of painting and that it can apply as much to abstract as to representational painting. But disclosing the reality of things can only be of value if the reality disclosed is itself of value, and in the concluding part of the book I argue that the value of painting can only be properly understood in the context of a wider metaphysics or theology in which value is understood not as a human projection but as a basic characteristic of reality as such.
1. Schlagwortkette Malerei
Ästhetik
ANZEIGE DER KETTE Malerei -- Ästhetik
SWB-Titel-Idn 1820357929
Signatur E-Book Oxford EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1093/oso/9780192856289.001.0001
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500416888 Datensatzanfang . Kataloginformation500416888 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche