Vorliegende Sprache |
eng |
Hinweise auf parallele Ausgaben |
1786396238 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Nielsen, Rasmus Kleis, 1980 - : ¬The¬ power of platforms |
ISBN |
978-0-19-090886-7 |
978-0-19-090885-0 |
Name |
Nielsen, Rasmus Kleis ¬[VerfasserIn]¬ |
Ganter, Sarah ¬[VerfasserIn]¬ |
ANZEIGE DER KETTE |
Ganter, Sarah ¬[VerfasserIn]¬ |
T I T E L |
¬The¬ power of platforms |
Zusatz zum Titel |
shaping media and society |
Verlagsort |
New York, NY |
Verlag |
Oxford University Press |
Erscheinungsjahr |
[2022] |
2022 |
Umfang |
1 Online-Ressource (x, 261 Seiten) |
Reihe |
Oxford studies in digital politics |
Titelhinweis |
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Nielsen, Rasmus Kleis, 1980 - : ¬The¬ power of platforms |
ISBN |
ISBN 978-0-19-090889-8 ebook |
Klassifikation |
302.231 |
AP 14000 |
MS 7965 |
AP 15965 |
Kurzbeschreibung |
More people today consume news via Facebook and Google than from any news organization in history. As a consequence, the technology companies behind them exercise new, distinct forms of platform power. In 'The Power of Platforms', Rasmus Kleis Nielsen and Sarah Anne Ganter draw on original interviews and other qualitative evidence from the United States, France, Germany, and the United Kingdom to trace the development of the relationships between platforms and news publishers. They analyze how technology companies exercise platform power, how news organizations have responded, and unfold the implications for news and our societies more broadly. |
1. Schlagwortkette |
Plattform <Wirtschaft> |
Technologieunternehmen |
Neue Medien |
Social Media |
Nachrichtensendung |
Journalismus |
ANZEIGE DER KETTE |
Plattform -- Technologieunternehmen -- Neue Medien -- Social Media -- Nachrichtensendung -- Journalismus |
SWB-Titel-Idn |
1805327909 |
Signatur |
E-Book Oxford EBS |
Bemerkungen |
Elektronischer Volltext - Campuslizenz |
Elektronische Adresse |
$uhttp://dx.doi.org/10.1093/oso/9780190908850.001.0001 |
Internetseite / Link |
Volltext |
Siehe auch |
Inhaltsverzeichnis |