Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

How we read now: strategic choices for print, screen, and audio

How we read now: strategic choices for print, screen, and audio
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1737703688 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Baron, Naomi S., 1946 - : How we read now
ISBN 978-0-19-008409-7
Name Baron, Naomi S. ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L How we read now
Zusatz zum Titel strategic choices for print, screen, and audio
Verlagsort New York
Verlag Oxford University Press
Erscheinungsjahr [2021]
2021
Umfang 1 Online-Ressource (284 Seiten)
Reihe Oxford scholarship online
Notiz / Fußnoten Includes bibliographical references and index
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Baron, Naomi S., 1946 - : How we read now
ISBN ISBN 978-0-19-008412-7
Klassifikation 028/.90285
Z1033.E43
AK 39660
Kurzbeschreibung "The digital revolution has transformed reading. Onscreen text, audiobooks, podcasts, and videos often replace print. We make these swaps for pleasure reading, but also in schools. How We Read Now is a ringside seat to the impact of reading medium on learning. Teachers, administrators, librarians, and policymakers need to make decisions about classroom materials. College students must weigh their options. And parents face choices for their children. Digital selections are often based on cost or convenience, not educational evidence. Current research offers essential findings about how print and digital reading compare when the aim is learning. Yet the gap between what scholars and the larger public know is huge. How We Read Now closes the gap. The book begins by sizing up the state of reading today, revealing how little reading students have been doing. The heart of the book connects research insights to practical applications. Baron draws on work from international researchers, along with results from her collaborative studies of student reading practices ranging from middle school through college. The result is an impartial view of the evidence, including where the jury is still out. The book closes with two challenges. The first is that students increasingly complain print is boring. And second, for all the educational buzz about teaching critical thinking, digital reading is inherently ill-suited for cultivating these habits of mind. Since screens and audio are now entrenched - and valuable - platforms for reading, we need to rethink how to help learners use them wisely"--
1. Schlagwortkette Lesen
Lesetechnik
Lernen
Digitale Revolution
ANZEIGE DER KETTE Lesen -- Lesetechnik -- Lernen -- Digitale Revolution
SWB-Titel-Idn 1770835369
Signatur E-Book Oxford EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://dx.doi.org/10.1093/oso/9780190084097.001.0001
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Resolving-System
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Kataloginformation500415532 Datensatzanfang . Kataloginformation500415532 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche