Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

¬The¬ struggle for a multilingual future: youth and education in Sri Lanka

¬The¬ struggle for a multilingual future: youth and education in Sri Lanka
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1698160305 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Davis, Christina P.: ¬The¬ struggle for a multilingual future
ISBN 978-0-19-094747-7
978-0-19-094748-4
Name Davis, Christina P. ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L ¬The¬ struggle for a multilingual future
Zusatz zum Titel youth and education in Sri Lanka
Verlagsort New York, NY
Verlag Oxford University Press
Erscheinungsjahr [2020]
2020
Umfang 1 Online-Ressource
Reihe Oxford studies in the anthropology of language
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Davis, Christina P.: ¬The¬ struggle for a multilingual future
ISBN ISBN 978-0-19-094751-4
ISBN 978-0-19-094749-1 electronic bk.
Klassifikation 950
370.117095493
LC3737.S72
MS 3300
MH 20930
MH 20968
Kurzbeschreibung The Struggle for a Multilingual Future, Christina Davis examines the tension between ethnic conflict and multilingual education policy in the linguistic and social practices of Sri Lankan minority youth. Facing a legacy of post-independence language and education policies that were among the complex causes of the Sri Lankan civil war (1983-2009), the government has recently sought to promote interethnic integration through trilingual language policies in Sinhala, Tamil, and English in state schools. Integrating ethnographic and linguistic research in and around two schools during the last phase of the war, Davis's research shows how, despite the intention of the reforms, practices on the ground reinforce language-based models of ethnicity and sustain ethnic divisions and power inequalities. By engaging with the actual experiences of Tamil and Muslim youth, Davis demonstrates the difficulties of using language policy to ameliorate ethnic conflict if it does not also address how that conflict is produced and reproduced in everyday talk
1. Schlagwortkette Sri Lanka
Minderheitenfrage
Unterricht
Mehrsprachigkeit
Bildungspolitik
ANZEIGE DER KETTE Sri Lanka -- Minderheitenfrage -- Unterricht -- Mehrsprachigkeit -- Bildungspolitik
SWB-Titel-Idn 1695283260
Signatur E-Book Oxford EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://dx.doi.org/10.1093/oso/9780190947484.001.0001
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Resolving-System
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Kataloginformation500413673 Datensatzanfang . Kataloginformation500413673 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche