Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

How nations learn: technological learning, industrial policy, and catch-up

How nations learn: technological learning, industrial policy, and catch-up
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1669392597 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡How nations learn
ISBN 978-0-19-884176-0
Name Oqubay, Arkebe ¬[HerausgeberIn]¬
Ōno, Ken'ichi ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Ōno, Ken'ichi ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L How nations learn
Zusatz zum Titel technological learning, industrial policy, and catch-up
Verlagsort Oxford
Verlag Oxford University Press
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang 1 Online-Ressource (xxiv, 343 Seiten) : Illustrationen
Reihe Oxford scholarship online. Economics and Finance
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡How nations learn
ISBN ISBN 978-0-19-187715-5
Klassifikation 338.926
Kurzbeschreibung Authored by eminent scholars, the volume aims to generate interest and debate among policymakers, practitioners, and researchers on the complexity of learning and catch-up, particularly for twenty-first century late-late developers. The volume explores technological learning at the firm level, policy learning by the state, and the cumulative and multifaceted nature of the learning process, which encompasses learning by doing, by experiment, emulation, innovation, and leapfrogging. Why is catch-up rare? And why have some nations succeeded while others failed? What are the prospects for successful learning and catch-up in the twenty-first century? These are pertinent questions that require further research and in-depth analysis. The World Bank estimates that out of the 101 middle-income economies in 1960, only thirteen became high income by 2008. This volume examines how nations learn by reviewing key structural and contingent factors that contribute to dynamic learning and catch-up. Rejecting both the one-size-fits-all approach and the agnosticism that all nations are unique and different, the volume uses historical as well as firm-level, industry-level, and country-level evidence and experiences to identify the sources and drivers of successful learning and catch-up and the lessons for late-latecomer countries. Building on the latecomer-advantage perspective, the volume shows that what is critical for dynamic learning and catch-up is not learning per se but the intensity of learning, robust industrial policies, and the pace and direction of learning. Equally important are the passion to learn, long-term strategic vision, and understanding the context in which successful learning occurs.
1. Schlagwortkette Wirtschaftsentwicklung
Industriepolitik
Aufholprozess
Technologietransfer
Lernverhalten
ANZEIGE DER KETTE Wirtschaftsentwicklung -- Industriepolitik -- Aufholprozess -- Technologietransfer -- Lernverhalten
SWB-Titel-Idn 1678402672
Signatur E-Book Oxford EBS
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://dx.doi.org/10.1093/oso/9780198841760.001.0001
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Kataloginformation500412787 Datensatzanfang . Kataloginformation500412787 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche