Vorliegende Sprache |
eng |
Hinweise auf parallele Ausgaben |
1842095609 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Personalized human-computer interaction |
ISBN |
978-3-11-099960-0 |
3-11-099960-9 |
Name |
Augstein, Mirjam ¬[HerausgeberIn]¬ |
Herder, Eelco ¬[HerausgeberIn]¬ |
Name ANZEIGE DER KETTE |
Herder, Eelco ¬[HerausgeberIn]¬ |
Name |
Wörndl, Wolfgang ¬[HerausgeberIn]¬ |
Körperschaft |
De Gruyter Oldenbourg ¬[Verlag]¬ |
T I T E L |
Personalized human-computer interaction |
Auflage |
2nd edition |
Verlagsort |
Berlin ; Boston |
Verlag |
De Gruyter Oldenbourg |
Erscheinungsjahr |
[2023] |
2023 |
Umfang |
1 Online-Ressource (XV, 385 Seiten) |
Reihe |
De Gruyter Textbook |
Titelhinweis |
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Personalized human-computer interaction |
ISBN |
ISBN 978-3-11-098856-7 PDF |
ISBN 978-3-11-098877-2 ePUB |
Klassifikation |
COM034000 |
004.019 |
ST 278 |
Kurzbeschreibung |
Personalized and adaptive systems employ user models to adapt content, services, interaction or navigation to individual users’ needs. User models can be inferred from implicitly observed information, such as the user’s interaction history or current location, or from explicitly entered information, such as user profile data or ratings. Applications of personalization include item recommendation, location-based services, learning assistance and the tailored selection of interaction modalities. With the transition from desktop computers to mobile devices and ubiquitous environments, the need for adapting to changing contexts is even more important. However, this also poses new challenges concerning privacy issues, user control, transparency, and explainability. In addition, user experience and other human factors are becoming increasingly important. This book describes foundations of user modeling, discusses user interaction as a basis for adaptivity, and showcases several personalization approaches in a variety of domains, including music recommendation, tourism, and accessible user interfaces. |
1. Schlagwortkette |
Mensch-Maschine-Kommunikation |
Personalisierung |
Benutzermodell |
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE |
Mensch-Maschine-Kommunikation -- Personalisierung -- Benutzermodell |
2. Schlagwortkette |
Mensch-Maschine-Kommunikation |
Medieninformatik |
Wirtschaftsinformatik |
Mensch-Maschine-Schnittstelle |
ANZEIGE DER KETTE |
Mensch-Maschine-Kommunikation -- Medieninformatik -- Wirtschaftsinformatik -- Mensch-Maschine-Schnittstelle |
SWB-Titel-Idn |
1847009778 |
Signatur |
E-Book De Gruyter |
Bemerkungen |
Elektronischer Volltext - Campuslizenz |
Elektronische Adresse |
$uhttps://www.degruyter.com/isbn/9783110988567 |
Internetseite / Link |
Verlag |
Siehe auch |
Cover |
Siehe auch |
Verlag |