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Emission Reduction with an Alternative Diesel Combustion Process

Emission Reduction with an Alternative Diesel Combustion Process
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1847716415 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Wahl, Marvin Sascha, 1993 - : Emission reduction with an alternative diesel combustion process
ISBN 978-3-658-42093-2
978-3-658-42095-6
Name Wahl, Marvin Sascha ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Emission Reduction with an Alternative Diesel Combustion Process
Verlagsort Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien
Erscheinungsjahr 2023
2023
Umfang 1 Online-Ressource(XXXV, 124 pages) : Illustartionen
Reihe Wissenschaftliche Reihe Fahrzeugtechnik Universität Stuttgart
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Wahl, Marvin Sascha, 1993 - : Emission reduction with an alternative diesel combustion process
ISBN ISBN 978-3-658-42094-9
Klassifikation TRC
TEC009090
629.2
Kurzbeschreibung Alternative Diesel Combustion -- Premixed Combustion: The Positive and Negative Influence on Emission -- Premixed Charge Compression Ignition.
2. Kurzbeschreibung Marvin Sascha Wahl presents the possibilities for optimising diesel engine combustion. In the advanced process of partially premixed diesel combustion, nitrogen oxide and soot emissions can be minimised at the same time. A new feature is the possibility of applying this strategy up to 2000 revolutions and 10 bar indicated mean pressure. In this work, various effective parameters are also compared and correlated with each other. A final comparison with conventional diesel combustion shows the advantages and disadvantages and evaluates them. Contents Alternative Diesel Combustion Premixed Combustion: The Positive and Negative Influence on Emission Premixed Charge Compression Ignition Target Groups Researchers and students of mechanical engineering and natural sciences Research and development engineers in these fields, especially in the automotive segment About the Author Marvin Sascha Wahl did his doctorate in the field of Automotive Powertrains at the Institute of Automotive Engineering (IFS), University of Stuttgart, Germany. His research focused on the investigation of diesel engine combustion.
1. Schlagwortkette Dieselmotor
Verbrennung
Real Driving Emissions
Emissionsverringerung
HCCI
Brennstoffvormischung
Abgasrückführung
Motorenprüfstand
Einzylindermotor
ANZEIGE DER KETTE Dieselmotor -- Verbrennung -- Real Driving Emissions -- Emissionsverringerung -- HCCI -- Brennstoffvormischung -- Abgasrückführung -- Motorenprüfstand -- Einzylindermotor
SWB-Titel-Idn 1851561463
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-42094-9
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500388240 Datensatzanfang . Kataloginformation500388240 Seitenanfang .
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