Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Language learning and forced migration

Language learning and forced migration
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1808003748 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Language learning and forced migration
ISBN 978-1-80041-225-5
Name Monsen, Marte ¬[HerausgeberIn]¬
Bordal Steien, Guri ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Bordal Steien, Guri ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Language learning and forced migration
Verlagsort Bristol ; Blue Ridge Summit
Verlag Multilingual Matters
Erscheinungsjahr [2022]
2022
Umfang 1 Online-Ressource (xiii, 221 Seiten)
Reihe Second language acquisition ; 156
Second language acquisition
Band 156
Notiz / Fußnoten Includes bibliographical references and index
Enthaltene Werke $tFrontmatter. Contents. Contributors. Acknowledgements. Foreword. 1 Introduction: Language Learning and Forced Migration. Part 1 Emic Perspectives and Learning Contexts. 2 Women, Children, Dogs, Flowers and Men: Constructions of Norway and Investment in Norwegian Language Learning. 3 'In Uganda, We Collected Them in the Streets': On (the Absence of) the Street as a Language Learning Space. 4 Scripts and Texts as Technologies of Refugee Governmentality in the Norwegian Introduction Programme. 5 'Because I Was the Only One Who Dared': Approaches to Multilingual Repertoires in Adult Language Training. 6 Resettling Literacies: The Case of Sarah and Simon. Part 2 Language Practices, Knowledge and Learning. 7 Syllable Structures in English Speech Produced by Multilingual Speakers with Histories of Mobility. 8 Word Order in Additional Language English Spoken by Multilinguals. 9 'The Sound of Asking a Question': Metalanguage and Crosslinguistic Awareness in Adults Learning Norwegian as an Additional Language. 10 Syntactic Complexity in Early Adult Additional Language Norwegian. 11 A Year Goes By: A Longitudinal Study of Verb-Locative Constructions in Additional Language Norwegian. 12 Pragmatic Development in Four Congolese Refugees' Norwegian: Response to Topic Initial Elicitors and Topic Proffers. 13 Conclusion: Towards a Research Agenda on Language Learning and Forced Migration. Index
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Language learning and forced migration
ISBN ISBN 978-1-80041-227-9 (epub)
ISBN 978-1-80041-226-2 (pdf)
Klassifikation LAN009040
439.8/28
PD2614.85
Kurzbeschreibung "This study of language issues in the context of migration provides interdisciplinary insights into language as learned, used and lived by refugees in Norway. It offers an innovative contribution to the field of SLA by bringing together structural, cognitive, social and critical approaches to data collected among the same individuals"--
SWB-Titel-Idn 1813073201
Signatur E-Book De Gruyter
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://www.degruyter.com/isbn/9781800412262
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Siehe auch Verlag
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Kataloginformation500385731 Datensatzanfang . Kataloginformation500385731 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche