Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Global Business Strategy: Multinational Corporations Venturing into Emerging Markets

Global Business Strategy: Multinational Corporations Venturing into Emerging Markets
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
ISBN 978-4-431-55467-7
Name Motohashi, Kazuyuki
T I T E L Global Business Strategy
Zusatz zum Titel Multinational Corporations Venturing into Emerging Markets
Verlagsort Tokyo ; Heidelberg ; New York ; Dordrecht ; London
Verlag Springer Open
Erscheinungsjahr [2015]
2015
Umfang Online-Ressource (XVII, 259 p. 48 illus., 45 illus. in color, online resource)
Reihe Springer Texts in Business and Economics
Notiz / Fußnoten Erscheint auch als Druck-Ausgabe
Enthaltene Werke $t1. Introduction: Needs for New Global StrategiesPart I. Global Business Strategy -- 2. Management Strategies for Global Businesses -- 3. Changes in the Global Economic Environment -- 4. Comparison of Economic Institutions in China and India -- 5. New Business Model as Response to Competition from Emerging Economies -- 6. India’s Neemrana Industrial Park for Japanese Firms -- Part II. Fundamentals Of Strategic Planning -- 7. Alliance-based Global Strategy -- 8. Hitachi Construction Machinery: Becoming a Wholly Owned Chinese Entity -- 9. Marketing Theory in Global Business Context -- 10. Shiseido Marketing in China -- 11. International R&D Management -- 12. Multinationals’ R&D in China and India -- 13. Thailand’s National Science and Technology Development Agency and Japanese Firms -- 14. Suzuki Motor’s Expansion in India -- 15. Strategy Integration at the Global Level.
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-443-15546-7-7
ISBN ISBN 978-4-431-55468-4
Klassifikation BUS000000
KJSM
BUS035000
KCM
658.049
381
337
303.482
HF5469.7-5481
HF1365
QP 305
Kurzbeschreibung This book presents theories and case studies for corporations in developed nations, including Japan, for designing strategies to maximize opportunities and minimize threats in business expansion into developing nations. The case studies featured here focus on Asia, including China and India, and use examples of Japanese manufacturers. Five case studies are provided, including Hitachi Construction Machinery and Shiseido in China and Maruti Suzuki in India. These cases facilitate the reader's understanding of the business environments in emerging economies. This volume is especially recommended for businesspeople responsible for international business development, particularly in China and India. In addition, the book serves as a useful resource for students in graduate-level courses in international management.
1. Schlagwortkette Strategisches Management
Weltwirtschaft
Multinationales Unternehmen
Operations Management
ANZEIGE DER KETTE Strategisches Management -- Weltwirtschaft -- Multinationales Unternehmen -- Operations Management
SWB-Titel-Idn 9821585086
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-4-431-55468-4
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch 46
Siehe auch Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500385659 Datensatzanfang . Kataloginformation500385659 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche