Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Identity-Based Brand Management: Fundamentals—Strategy—Implementation—Controlling

Identity-Based Brand Management: Fundamentals—Strategy—Implementation—Controlling
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
ISBN 978-3-658-40188-7
978-3-658-40190-0
Name Burmann, Christoph ¬[VerfasserIn]¬
Riley, Nicola-Maria ¬[VerfasserIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Riley, Nicola-Maria ¬[VerfasserIn]¬
Name Halaszovich, Tilo F. ¬[VerfasserIn]¬
Klein, Kristina ¬[VerfasserIn]¬
Piehler, Rico ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Identity-Based Brand Management
Zusatz zum Titel Fundamentals—Strategy—Implementation—Controlling
Auflage Second edition
Verlagsort Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Imprint: Springer Gabler
Erscheinungsjahr 2023
2023
2023
Umfang 1 Online-Ressource(XI, 314 p. 119 illus., 111 illus. in color. Textbook for German language market.)
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-40188-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-40190-0
ISBN ISBN 978-3-658-40189-4
Klassifikation KJS
BUS043000
658.827
Kurzbeschreibung The foundation of identity-based brand management -- The concept of identity-based brand management -- Strategic brand management -- Operational brand management -- Identity-based brand controlling -- Identity-based trademark protection -- International identity-based brand management.
2. Kurzbeschreibung This textbook provides a comprehensive overview of identity-based brand management based on current research. The authors focus on the design of the brand identity, which covers the internal perspective of brand management, and the resulting external brand image perceived by consumers and other audiences. The book covers topics such as brand positioning, the design of the brand architecture and brand elements, the management of brand touchpoints and the customer journey, as well as multi-sensory brand management and brand management in a digital environment. Further topics covered are international brand management, brand management in the retail sector, in social media and on digital brand platforms (electronic marketplaces). Numerous practical examples illustrate the applicability of the concept of identity-based brand management. The authors show that this concept is a valuable management model to make brands successful. In the 2nd edition, all chapters were fundamentally revised and up-to-date practical examples as well as latest research findings were added. Additional material is available via an app: Download the Springer Nature Flashcards App and use exclusive content to test your knowledge. The authors Prof. Dr. Christoph Burmann is a Director of the markstones Institute of Marketing, Branding & Technology at the University of Bremen, Germany. He heads the working group Innovative Brand Management. Dr. Nicola Riley is a Postdoc at the markstones Institute of Marketing, Branding & Technology at the University of Bremen, Germany. Prof. Dr. Tilo Halaszovich is a Professor of Global Markets & Firms at the Jacobs University Bremen, Germany. Dr. Michael Schade is a Lecturer at the markstones Institute of Marketing, Branding & Technology at the University of Bremen, Germany. Prof. Dr. Kristina Klein is a Director of the markstones Institute of Marketing, Branding & Technology at the University of Bremen, Germany. She heads the working group Consumer Behavior. Dr. Rico Piehler is a Senior Lecturer at the Department of Marketing at Macquarie University in Sydney, Australia.
SWB-Titel-Idn 1839113871
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-40189-4
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500385287 Datensatzanfang . Kataloginformation500385287 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche