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Digital Pricing: A Guide to Strategic Pricing for the Digital Economy

Digital Pricing: A Guide to Strategic Pricing for the Digital Economy
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
ISBN 978-3-031-24590-9
978-3-031-24592-3
978-3-031-24593-0
Name Frohmann, Frank ¬[VerfasserIn]¬
Einheitssachtitel Digitales Pricing
T I T E L Digital Pricing
Zusatz zum Titel A Guide to Strategic Pricing for the Digital Economy
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2023
2023
2023
Umfang 1 Online-Ressource (XV, 338 p. 49 illus., 1 illus. in color.)
Reihe Management for Professionals
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-031-24590-9
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-031-24592-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-031-24593-0
ISBN ISBN 978-3-031-24591-6
Klassifikation KJS
BUS043000
658.8
Kurzbeschreibung Basics of Price Management -- Characteristics of Digital Pricing -- Business Models -- Revenue Models -- Pricing Process Part 1: Analysis -- Pricing Process Part 2: Strategy -- Pricing Process Part 3: Structure (3a: Price Differentiation) -- Pricing Process Part 3: Structure (3b: Price Models) -- Pricing Process Part 3: Structure (3c: Price Optimization) -- Pricing Process Part 3: Structure (3d: Portfolio Pricing) -- Pricing Process Part 4: Implementation -- Pricing Process Part 5: Monitoring -- Pricing Process and Pricing Psychology. .
2. Kurzbeschreibung This is one of the first books to combine the current megatrend of digitalization and pricing as the most effective lever for increasing and sustaining profits. The book presents the basics of digital pricing as well as modeling methods and implementation examples. This structure helps in tackling the latest developments and challenges due to digitalization. Readers will gain a detailed insight into using innovative revenue and price models to generate a sustainable competitive advantage for their companies. The author uses his cross-industry experience to draw on several examples of innovative digital pricing approaches which can be applied in industrial sectors such as automotive, industrial goods and machinery, as well as service sectors like telecommunications, transportation and tourism.
SWB-Titel-Idn 183844842X
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-031-24591-6
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500385045 Datensatzanfang . Kataloginformation500385045 Seitenanfang .
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