Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Multisensory in Stationary Retail: Principles and Practice of Customer-Centered Store Design

Multisensory in Stationary Retail: Principles and Practice of Customer-Centered Store Design
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1805588516 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Multisensory in stationary retail
ISBN 978-3-658-38226-1
978-3-658-38228-5
Name Mau, Gunnar ¬[HerausgeberIn]¬
Schweizer, Markus ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Schweizer, Markus ¬[HerausgeberIn]¬
Name Oriet, Christoph ¬[HerausgeberIn]¬
Einheitssachtitel Multisensorik im stationären Handel
T I T E L Multisensory in Stationary Retail
Zusatz zum Titel Principles and Practice of Customer-Centered Store Design
Verlagsort Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2023
2023
2023
Umfang 1 Online-Ressource (XXV, 481 p. 1 illus.)
Notiz / Fußnoten This book is a translation of the original German edition "Multisensorik im stationären Handel" by Mau, Gunnar, published by Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH in 2021.
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-38226-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-38228-5
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Multisensory in stationary retail
ISBN ISBN 978-3-658-38227-8
Klassifikation KJS
BUS043000
658.8
QR 540
Kurzbeschreibung Introduction: Why multisensory technology? -- Perception of the environment -- Organisational anchoring -- Customer-centred implementation -- Best practices from the retail sector.
2. Kurzbeschreibung This book describes how an optimal store design can contribute to the well-being of the customer and to differentiation from online retail. From an academic and practical perspective, with contributions from renowned academics and companies, it shows how a coherent store design can be created in harmony with the retail brand. The central challenge here is the conscious orchestration of the diverse sensory stimuli. How can the many sources of stimuli be controlled? Which shelf shape goes with which light, colour and sound? Dealing with the variety of stimuli in a store environment can quickly become complex and incongruence can have a decisive negative impact on the well-being of customers. A customer-centric store environment therefore focuses on people's well-being. Renowned scientists and traders show the state of the science on these issues and give valuable suggestions for the trade. With best practice examples and valuable suggestions for practical implementation. Content Multisensory: Perception with all senses Phygital: The dawn of a new age of the senses Total Store: Think and act holistically Mindset: Anchoring customer centricity in the company The editors Prof. Dr. Gunnar Mau is Professor of Applied Psychology and Vice President Research & Teaching at the DHGS German School of Health and Sport. His research focuses on the buying motives and buying behaviour of people on the sales floor. Dr. Markus Schweizer is managing director of the boutique consultancy Holistic Consulting and accompanies retail companies in German-speaking countries in the customer-centric development and implementation of their strategy and total store design. Christoph Oriet has more than 30 years of experience in Swiss food retailing (Coop and Migros) - including as Head of Total Store at Migros Genossenschaftsbund in Zurich. He is Chairman of the Board of Directors at SCS Storeconcept in Switzerland, a full-service store builder This book is a translation of an original German edition. The translation was done with the help of artificial intelligence (machine translation by the service DeepL.com). A subsequent human revision was done primarily in terms of content, so that the book will read stylistically differently from a conventional translation.
1. Schlagwortkette Einzelhandelsfiliale
Kundenorientierung
Ladeneinrichtung
Neuromarketing
ANZEIGE DER KETTE Einzelhandelsfiliale -- Kundenorientierung -- Ladeneinrichtung -- Neuromarketing
2. Schlagwortkette Handel
Filiale
Gestaltung
ANZEIGE DER KETTE Handel -- Filiale -- Gestaltung
SWB-Titel-Idn 1835093302
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-38227-8
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500384589 Datensatzanfang . Kataloginformation500384589 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche