Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Global action for school libraries: models of inquiry

Global action for school libraries: models of inquiry
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1780763581 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Global action for school libraries
ISBN 978-3-11-077261-6
978-3-11-077257-9
Name Schultz-Jones, Barbara A. ¬[HerausgeberIn]¬
Oberg, Dianne ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Oberg, Dianne ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Global action for school libraries
Zusatz zum Titel models of inquiry
Verlagsort Berlin ; Boston
Verlag De Gruyter Saur
Erscheinungsjahr [2022]
2022
Umfang 1 Online-Ressource (IX, 285 Seiten) : Illustrationen, Diagramme
Reihe IFLA publications ; volume 182
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Global action for school libraries
ISBN ISBN 978-3-11-077258-6
Klassifikation 027.8
AN 69500
Kurzbeschreibung This book focuses on inquiry-based teaching, one of the five vital aspects of the instructional work of school librarians identified in the second edition of the IFLA School Library Guidelines (2015). Effective implementation of inquiry-based teaching and learning requires a consistent instructional approach, based on a model of inquiry that is built upon foundations of research and best practice. The book explains the importance and significance of inquiry as a process of learning; outlines the research underpinning this process of learning; describes ways in which models of inquiry have been developed; provides recommendations for implementing the use of such models; and demonstrates how the other core instructional activities of school librarians, such as literacy and reading promotion, media and information literacy instruction, technology integration and professional development of teachers, can be integrated into inquiry. Inquiry-based learning is part of "learning to be a learner," a lifelong pursuit involving finding and using information. Inquiry develops the skills and understandings that learners need in new information environments, whether that be as students in post-secondary institutions, as producers and creators in workplaces, or as citizens in communities. Through inquiry-based teaching, school librarians help students to build the essential skills and understandings needed for dealing with complex learning challenges, including analysis, critical thinking, and problem solving. In this book, special attention is given to the development of students' metacognitive abilities, which are essential to their becoming life-long and life-wide learners
1. Schlagwortkette Schulbibliothek
Leseförderung
Lernen
ANZEIGE DER KETTE Schulbibliothek -- Leseförderung -- Lernen
SWB-Titel-Idn 1818914832
Signatur E-Book De Gruyter
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://www.degruyter.com/isbn/9783110772586
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Siehe auch Verlag
Kataloginformation500376165 Datensatzanfang . Kataloginformation500376165 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche