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Katalogdatenanzeige

Agile Marketing Performance Management: 10 Success Factors for Maximizing Marketing ROI Dynamically

Agile Marketing Performance Management: 10 Success Factors for Maximizing Marketing ROI Dynamically
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Sprache d. Originals ger
Hinweise auf parallele Ausgaben 1802540202 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Stürze, Sascha: Agile Marketing Performance Management
ISBN 978-3-658-38052-6
978-3-658-38054-0
Name Stürze, Sascha ¬[VerfasserIn]¬
Hoyer, Markus ¬[VerfasserIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Hoyer, Markus ¬[VerfasserIn]¬
Name Righetti, Claudio ¬[VerfasserIn]¬
Fischer, Marc ¬[VerfasserIn eines Geleitwortes]¬
Einheitssachtitel Agiles Marketing Performance Management
T I T E L Agile Marketing Performance Management
Zusatz zum Titel 10 Success Factors for Maximizing Marketing ROI Dynamically
Verlagsort Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2022
2022
2022
Umfang 1 Online-Ressource (XVII, 115 p. 75 illus., 72 illus. in color.)
Reihe Management for Professionals
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-38052-6
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-38054-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Stürze, Sascha: Agile Marketing Performance Management
ISBN ISBN 978-3-658-38053-3
Klassifikation KJS
BUS043000
658.8
QP 600
Kurzbeschreibung 1. Introduction -- 2. 1 Optimised budget allocation in marketing “beyond media” -- 3. Quantitative consideration of the long-term effect of marketing measures -- 4. It's all about striking the right balance: Image vs. performance marketing -- 5. Campaign tracking and successful marketing controlling -- 6. Modelling, Model Architecture, and Model Quality -- 7. Multi-Touch Attribution and Unified Measurement -- 8. Individual Targeting and Privacy -- 9. Agile Marketing, Agile Budgeting -- 10. "The Good, The Bad and The Ugly"– Data requirements and formats for a successful and cost-effective implementation -- 11. In- versus outsourcing and vendor selection -- 12. Marketing in 2022ff - Agility as the "New Normal".
2. Kurzbeschreibung This book helps marketing decision makers in allocating their budget to diverse communication channels and different business units in an ROI-optimal way, and to adapt it in an agile manner. The optimal allocation of resources in marketing is not very complex in theory, but in practice a variety of questions arise, for example: How do you find the optimal mix, even across brands and product lines, and how do you adjust it dynamically? What is the right balance between image and performance marketing? How do you tackle strategic data management and other organizational challenges? The authors guide the reader through the entire process from data collection to marketing mix modeling and campaign tracking to tool selection. The book strikes the right balance between theoretical sophistication and necessary pragmatism, with numerous concrete recommendations for decision makers.
1. Schlagwortkette Marketing
Agilität <Management>
Performance Management
Return on Investment
ANZEIGE DER KETTE Marketing -- Agilität -- Performance Management -- Return on Investment
SWB-Titel-Idn 1820341755
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-38053-3
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500374842 Datensatzanfang . Kataloginformation500374842 Seitenanfang .
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