Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Gamification of Electronic Negotiation Training

Gamification of Electronic Negotiation Training
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 180657585X Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Schmid, Andreas: Gamification of electronic negotiation training
ISBN 978-3-658-38260-5
978-3-658-38262-9
Name Schmid, Andreas ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Gamification of Electronic Negotiation Training
Verlagsort Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Imprint: Springer Gabler
Erscheinungsjahr 2022
2022
2022
Umfang 1 Online-Ressource (XVII, 200 p. 28 illus., 11 illus. in color.)
Reihe Gabler Theses
Hochschulschriftenvermerk $aDissertation$cUniversität Hohenheim$d2021
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Schmid, Andreas: Gamification of electronic negotiation training
ISBN ISBN 978-3-658-38261-2
Klassifikation KJD
BUS042000
658.4062
658.514
1437673694 CV 3500
Kurzbeschreibung Introduction -- Theoretical Background -- Design Science Research Methodology -- A Framework for Gamified Electronic Negotiation Training -- Gamifying Electronic Negotiation Training – A Mixed Method Study of Students’ Motivation, Engagement and Learning -- Rankings or Absolute Feedback? Investigating Two Feedback Alternatives for Negotiation Agreements in a Gamified Electronic Negotiation Training -- Gamification of Electronic Negotiation Training: Effects on Motivation, Behaviour and Learning -- Discussion & Outlook.
2. Kurzbeschreibung Organisations are involved in various types of negotiation. As digitalisation advances, such business negotiations are to a large extent electronic negotiations. Consequently, dedicated training for such electronic negotiations is important for mastering negotiation skills. The present book develops a new approach for a motivating and improved e-negotiation training by applying gamification, i.e. using game design elements in a non-game context, in order to improve participants' motivation, engagement, and learning outcomes. A negotiation support system used within an e-negotiation training is enhanced with game design elements. The book describes the design process, its theoretical foundations, and the evaluation of the gamified negotiation support system. The final quantitative evaluation shows higher motivation, engagement and better learning outcomes for participants in the gamified training compared to a conventional training. Organisations can employ the designed artefact for fundamental and effective e-negotiation training. Additionally, the book provides insights in how to design a gamified system for a particular application context. About the author Andreas Schmid was a research assistant at the Information Systems Department 1 - Organisational Communication at the University of Hohenheim, Germany, and is currently working as an IT specialist. His research interests include gamification, e-learning, negotiations, and software development.
1. Schlagwortkette Elektronische Verhandlung
Entscheidungsunterstützung
Verhandlungsführung
Gamification
ANZEIGE DER KETTE Elektronische Verhandlung -- Entscheidungsunterstützung -- Verhandlungsführung -- Gamification
SWB-Titel-Idn 1810828597
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-38261-2
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500372841 Datensatzanfang . Kataloginformation500372841 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche