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Katalogdatenanzeige

Digital Technology in Service Encounters: Effects on Frontline Employees and Customer Responses

Digital Technology in Service Encounters: Effects on Frontline Employees and Customer Responses
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1800452217 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Christ-Brendemühl, Sonja, 1984 - : Digital technology in service encounters
ISBN 978-3-658-37884-4
978-3-658-37886-8
Name Christ-Brendemühl, Sonja ¬[VerfasserIn]¬
Einheitssachtitel ¬The¬ effects of digital technology on frontline employees and customer responses in service encounters
T I T E L Digital Technology in Service Encounters
Zusatz zum Titel Effects on Frontline Employees and Customer Responses
Verlagsort Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Imprint: Springer Gabler
Erscheinungsjahr 2022
2022
2022
Umfang 1 Online-Ressource (XVIII, 271 p. 42 illus., 4 illus. in color.)
Reihe Innovation, Entrepreneurship und Digitalisierung
Notiz / Fußnoten Vollständiger Abdruck der vom Fachbereich 4: Informatik der Universität KoblenzLandau genehmigten Dissertation mit dem Titel “The Effects of Digital Technology on Frontline Employees and Customer Responses in Service Encounters. Evidence from Four Empirical Studies”.
Hochschulschriftenvermerk $bDissertation$cUniversität Koblenz-Landau$d2021
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-37884-4
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-37886-8
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Christ-Brendemühl, Sonja, 1984 - : Digital technology in service encounters
ISBN ISBN 978-3-658-37885-1
Klassifikation KJD
BUS042000
658.4062
658.514
Kurzbeschreibung Introduction -- Technology in Service Management -- Theoretical Foundations -- Study A: The Impact of Technology on Frontline Employees’ Process Deviance -- Study B: A 360-degree View of Technology Deployment -- Study C: A Dyadic Study on Employees’ Technostress and Customer Responses -- Study D: Fairness Perceptions of Customer Participation in Online Services -- Summary and Outlook.
2. Kurzbeschreibung Digital technology is disrupting the prerequisites for most firms in the service industry and frequently forces them to reassess the ratio of human interaction and technology use in service encounters. To retain competitiveness, it seems mandatory to increase service encounter efficiency by embedding digital technology into the existing processes. However, there is little empirical evidence on how such technological implementations affect the sentiments, attitudes, and behaviors of frontline employees. Likewise, research on interrelated customer responses is scarce. To address this matter, this book presents four distinct yet related studies to investigate the impact of digital technology on frontline employees, customers, and ultimately service firms. The results and implications provide meaningful insights for theory and practice. About the author Sonja Christ-Brendemühl studied business administration at the University of Mannheim with a specialization in organization, marketing and psychology. After her studies, she was responsible for corporate communications at an international HR service provider. Since 2018, she has been teaching and researching at the Institute of Management at the University of Koblenz-Landau, focusing on the question of how frontline employees and customers deal with the increasing technology infusion in service encounters.
1. Schlagwortkette Dienstleistungsbetrieb
Digitalisierung
Kundendienst
Neue Technologie
Technikbewertung
ANZEIGE DER KETTE Dienstleistungsbetrieb -- Digitalisierung -- Kundendienst -- Neue Technologie -- Technikbewertung
SWB-Titel-Idn 1809128498
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-37885-1
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500372512 Datensatzanfang . Kataloginformation500372512 Seitenanfang .
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