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Decarbonizing Freight Transport: Acceptance and Policy Implications

Decarbonizing Freight Transport: Acceptance and Policy Implications
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1817805967 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Pfoser, Sarah: Decarbonizing freight transport
ISBN 978-3-658-37102-9
978-3-658-37104-3
Name Pfoser, Sarah ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Decarbonizing Freight Transport
Zusatz zum Titel Acceptance and Policy Implications
Verlagsort Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Imprint: Springer Gabler
Erscheinungsjahr 2022
2022
2022
Umfang 1 Online-Ressource (XXIII, 128 Seiten) : Diagramme, Illustrationen
Reihe Springer eBook Collection
Notiz / Fußnoten Open Access
Hochschulschriftenvermerk $bDissertation$cUniversität Bremen$d2021
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-37104-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Pfoser, Sarah: Decarbonizing freight transport
ISBN ISBN 978-3-658-37103-6
Klassifikation KJMV9
BUS087000
658.7
QR 800
Kurzbeschreibung Introduction -- Conceptual background -- Research design -- Strategies for sustainable freight transport -- The acceptance of sustainable freight transport -- Policy measures to promote sustainable freight transport -- Conclusion.
2. Kurzbeschreibung This Open-Access-Book analyzes the acceptance of sustainable freight transport and suggests a new framework for policy measures to decarbonize freight transport. Despite intense political endeavors, the environmental performance of the transport system has not improved in the previous years. It seems that the existing measures are not sufficient to motivate transport users to implement sustainable freight transport strategies. The case of three different strategies for sustainable freight transport is studied: horizontal collaboration in a Physical Internet network, multimodal freight transport and liquefied natural gas (LNG) as alternative truck fuel. Each of these three strategies falls within a different pillar of the avoid-shift-reduce framework. The determinants of acceptance and suggested policy measures in this study reflect transport users’ needs towards sustainable freight transport. This should support policy makers and the logistics industry to implement sustainable practices and achieve the ambitious emission targets by decarbonizing freight transport. About the author Sarah Pfoser is working as a senior researcher at the Logistikum Steyr, University of Applied Sciences Upper Austria. She obtained her doctoral degree from the University of Bremen in 2021. Her research is intended to promote sustainable innovation in the logistics industry. This includes not only freight transport, but also other areas such as transport packaging.
1. Schlagwortkette Güterverkehr
Alternativkraftstoff
Nachhaltigkeit
Verkehrspolitik
ANZEIGE DER KETTE Güterverkehr -- Alternativkraftstoff -- Nachhaltigkeit -- Verkehrspolitik
SWB-Titel-Idn 1796264393
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-37103-6
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500325608 Datensatzanfang . Kataloginformation500325608 Seitenanfang .
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