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Workbook for Principles of Microeconomics

Workbook for Principles of Microeconomics
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1777444365 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Kolmar, Martin, 1967 - : Workbook for principles of microeconomics
ISBN 978-3-030-87727-9
978-3-030-87729-3
Name Kolmar, Martin ¬[VerfasserIn]¬
Hoffmann, Magnus ¬[VerfasserIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Hoffmann, Magnus ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Workbook for Principles of Microeconomics
Auflage 2nd ed. 2022.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2022
2022
2022
Umfang 1 Online-Ressource (XII, 308 p. 10 illus.)
Reihe Classroom Companion: Economics
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Kolmar, Martin, 1967 - : Workbook for principles of microeconomics
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-87729-3
ISBN ISBN 978-3-030-87728-6
Klassifikation KCC
BUS044000
338.5
QC 100
Kurzbeschreibung First Principles -- Gains from Trade -- Markets and Institutions - Introduction -- Supply and Demand -- Normative Economics -- Externalities -- Decisions and Consumber Behavior -- Costs -- A Second Look -- Firm Behavior in Monopolistic Markets -- Principles of Game Theories -- Firm Behavior in Oligopolistic Markets -- Elasticity.
2. Kurzbeschreibung This Second Edition updates the companion workbook to match the new edition of the textbook Principles of Microeconomics. Each chapter features a wide variety of exercises, ranging from basic multiple-choice questions to challenging mathematical problems and case study scenarios. The textbook pursues an integrative approach to modern microeconomics by critically reflecting on the main findings of economics from a philosophical standpoint and comparing them to approaches found in the social sciences. It adopts an institutional perspective to analyze the potential and limitations of different market types, and highlights implications for the design of the legal system and business practices throughout. In addition to traditional rational-choice models, important findings from behavioral economics and psychology are also presented.
SWB-Titel-Idn 1794981195
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-87728-6
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500325361 Datensatzanfang . Kataloginformation500325361 Seitenanfang .
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