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Global Marketing Strategy: An Executive Digest

Global Marketing Strategy: An Executive Digest
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1794805524 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Schlegelmilch, Bodo B., 1955 - : Global marketing strategy
ISBN 978-3-030-90664-1
978-3-030-90666-5
978-3-030-90667-2
Name Schlegelmilch, Bodo B. ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Global Marketing Strategy
Zusatz zum Titel An Executive Digest
Auflage 2nd ed. 2022.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2022
2022
2022
Umfang 1 Online-Ressource (XXXVII, 416 p. 413 illus., 153 illus. in color.)
Reihe Management for Professionals
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-90664-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-90666-5
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-90667-2
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Schlegelmilch, Bodo B., 1955 - : Global marketing strategy
ISBN ISBN 978-3-030-90665-8
Klassifikation KJS
BUS043000
658.8
QP 600
QP 680
Kurzbeschreibung 1. Marketing Strategy: A Global Discipline -- 2. The Global Marketing Environment -- 3. Selecting and Entering Global Markets -- 4. Balancing Global Synergies and Local Responsiveness -- 5. Steps in Developing Global Marketing Strategies -- 6. Segmenting Targeting and Positioning in Global Markets -- 7. Creating Global Product and Service Offerings -- 8. Extracting Value from Global Operations -- 9. Global Supply Chains -- 10. Global Branding and Communication -- 11. Global Digital Marketing Strategy -- 12. Organizational Design for Global Marketing Strategy -- 13. Global Business Responsibility -- 14. The Future of Global Marketing Strategy.
2. Kurzbeschreibung This book has been written for experienced managers and students in postgraduate programs, such as MBA or specialized master’s programs. In a systematic yet concise manner, it addresses all major issues companies face when conducting business across national and cultural boundaries, including assessing and selecting the most promising overseas markets, evaluating market entry alternatives, and examining the forces that drive adaptation versus standardization of the marketing mix. It looks at the various global marketing challenges from a strategic perspective and also addresses topics not usually found in international marketing texts, such as aligning marketing strategies with global organizational structures and managing the relationship between national subsidiaries, regional headquarters, and global headquarters, as well as corporate social responsibility challenges and pertinent future trends that are likely to affect global business. .
1. Schlagwortkette Internationales Marketing
Marketingstrategie
ANZEIGE DER KETTE Internationales Marketing -- Marketingstrategie
SWB-Titel-Idn 1793502498
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-90665-8
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500325118 Datensatzanfang . Kataloginformation500325118 Seitenanfang .
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