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Trend Management: How to Effectively Use Trend-Knowledge in Your Company

Trend Management: How to Effectively Use Trend-Knowledge in Your Company
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1777903300 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Blechschmidt, Jörg: Trend management
ISBN 978-3-662-64702-8
978-3-662-64704-2
978-3-662-64705-9
Name Blechschmidt, Jörg ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Trend Management
Zusatz zum Titel How to Effectively Use Trend-Knowledge in Your Company
Auflage 1st ed. 2022.
Verlagsort Berlin, Heidelberg
Berlin, Heidelberg
Verlag Springer Berlin Heidelberg
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2022
2022
2022
Umfang 1 Online-Ressource (X, 116 p. 15 illus., 11 illus. in color.)
Reihe Business Guides on the Go
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-662-64702-8
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-662-64704-2
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-662-64705-9
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Blechschmidt, Jörg: Trend management
ISBN ISBN 978-3-662-64703-5
Klassifikation KJC
BUS041000
658.4012
658.4092
QP 624
Kurzbeschreibung Chapter 1. About trends in general -- Chapter 2. Excursus: Dealing with fuzzy information -- Chapter 3. Trend analysis in companies -- Chapter 4. Trend research: Collecting trend information -- Chapter 5. Trend analysis: Understanding effects -- Chapter 6. Excursus: Thinking traps in trend analysis -- Chapter 7. Trend study: in-depth analysis of a trend -- Chapter 8. Trend radar: overview of relevant trends -- Chapter 9. Trend management as a corporate function -- Chapter 10. A word in closing.
2. Kurzbeschreibung This book offers a compact introduction to the topic of trend management in companies. Fundamental decisions in companies are based on assumptions about future developments in markets and society and diverse technologies. Trend management is a useful tool to discover and understand these developments and thus generates a solid basis for decision making. Although it is mostly applied in strategy development, many more company tasks may profit from it. The author explains the individual activities and results of trend management, and how a sound process can be established in a company. Trend management is a powerful tool at the interface of futures knowledge and concrete entrepreneurial decisions. The book shows how these insights can be transferred into the operational processes of a company. It will serve as a useful guide for interested newcomers as well as for experienced trend managers to recognize opportunities and risks at an early stage and to open up new scope for action for their company.
1. Schlagwortkette Marktforschung
Trendanalyse
ANZEIGE DER KETTE Marktforschung -- Trendanalyse
SWB-Titel-Idn 1787990222
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-662-64703-5
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500324631 Datensatzanfang . Kataloginformation500324631 Seitenanfang .
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