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¬The¬ International Dimension of Entrepreneurial Decision-Making: Cultures, Contexts, and Behaviours

¬The¬ International Dimension of Entrepreneurial Decision-Making: Cultures, Contexts, and Behaviours
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1774158205 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡¬The¬ international dimension of entrepreneurial decision-making
ISBN 978-3-030-85949-7
978-3-030-85951-0
978-3-030-85952-7
Name Caputo, Andrea ¬[HerausgeberIn]¬
Pellegrini, Massimiliano M. ¬[HerausgeberIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Pellegrini, Massimiliano M. ¬[HerausgeberIn]¬
Name Dabić, Marina ¬[HerausgeberIn]¬
Dana, Léo-Paul ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L ¬The¬ International Dimension of Entrepreneurial Decision-Making
Zusatz zum Titel Cultures, Contexts, and Behaviours
Auflage 1st ed. 2022.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2022
2022
2022
Umfang 1 Online-Ressource(XVI, 236 p. 17 illus.)
Reihe Contributions to Management Science
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡¬The¬ international dimension of entrepreneurial decision-making
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-85951-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-85952-7
ISBN ISBN 978-3-030-85950-3
Klassifikation KJH
BUS025000
658.421
Kurzbeschreibung Introduction to The International Dimension of Entrepreneurial Decision-Making: Cultures, Contexts, and Behaviours -- Revitalizing the ‘International’ in International Entrepreneurship: The Promise of Culture and Cognition -- Uncovering Entrepreneurial Belief Systems Through Cognitive Causal Mapping -- International Entrepreneurial Ecosystem, Knowledge Exploitation and Innovation: Case of International Pharma-Biotech SME -- Ignorance and International Entrepreneurship. Two Sides of a Blade in the Decision to Enter a Foreign Market -- Risk or Opportunity? Exploring the Relationship Between Entrepreneurial Decision and the Use of Equity Crowdfunding Campaigns in Less- and Well-Developed Regions in Italy -- The Internationalization of Family SMEs: A Literature Review and Research Agenda -- Internationalising HRM Framework for SMEs: Transcending High-Performance Organisation Theory’s Economic Utilitarianism Towards Humanism -- Cross-cultural Tribes, Community and Indigenous Entrepreneurship -- Sustainable Initiatives in International Markets -- Social Capital and the Morphogenesis of Actors: Lessons from International Social Entrepreneurs -- Determinants of the Internationalisation Process of Colombian Firms.
2. Kurzbeschreibung This book focuses on understanding the international behaviours of SMEs, entrepreneurial ventures, and entrepreneurs. The collection of contributions gathered in the book highlights the importance of cultures, contexts and behaviours that pertain to the international entrepreneurship arena. The respective chapters address topics such as entrepreneurial cognition, international entrepreneurial ecosystems, innovation, international market entry decisions, family SMEs, international human resources management, cross-cultural and indigenous entrepreneurship, social capital and sustainability in international markets. All contributions are based on the latest empirical and theoretical research, and provide key findings and concrete recommendations for scholars, entrepreneurs, organizations and policy makers.
SWB-Titel-Idn 1785436023
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-85950-3
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500321587 Datensatzanfang . Kataloginformation500321587 Seitenanfang .
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