Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Business Research Methodology: Research Process and Methods

Business Research Methodology: Research Process and Methods
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1761858114 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Aityan, Sergey K.: Business research methodology
ISBN 978-3-030-76856-0
978-3-030-76858-4
Name Aityan, Sergey K. ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Business Research Methodology
Zusatz zum Titel Research Process and Methods
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2022
2022
Umfang 1 Online-Ressource(XVIII, 518 Seiten) : Illustrationen
Reihe Classroom Companion: Business
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-76856-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-76858-4
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Aityan, Sergey K.: Business research methodology
ISBN ISBN 978-3-030-76857-7
Klassifikation KJMV2
BUS024000
JN
KJM
658.3124
658.407124
Kurzbeschreibung Part I: The Journey to the Land of Unknown -- Chapter 1: The Nature of Research -- Chapter 2: Scientific Method -- Chapter 3: The Research Process -- Part II: Preparation for Research -- Chapter 4: Formulating a Research Problem -- Chapter 5: Review of Literature -- Chapter 6: Research Design -- Chapter 7: Research Proposal -- Part III: Research Methods -- Chapter 8: Foundations of Probability -- Chapter 9: Distribution, Expectation, and Risk -- Chapter 10: Bayesian Probability -- Chapter 11: Major Distributions -- Chapter 12: Introduction to Statistics -- Chapter 13: Confidence Intervals -- Chapter 14: Statistical Hypotheses Testing -- Chapter 15: Sampling Experiments -- Chapter 16: Survey Method -- Chapter 17: Linear Regression -- Chapter 18: Comparative Analysis -- Part IV: Conducting Research -- Chapter 19: Theories, Experiments, Data Collection, and Analysis -- Chapter 20: Deriving Conclusions -- Chapter 21: Ethical and Legal Issues of Research -- Part V: Delivering the Results -- Chapter 22: Writing Research Report -- Chapter 23: Making Presentations -- Appendix A: The Standard Normal Distribution Tables -- Appendix B: Student’s t-Distribution Tables -- Appendix C: Business Research Case Studies.
2. Kurzbeschreibung This book introduces students to major research processes and methods used in business research. The research process includes all steps in the research project beginning from the problem formulation, through research design, proposal, conducting the research, deriving conclusions, writing research report, and preparing and making presentation. The major research methods include risk assessment, statistics, sampling, hypothesis testing, surveys, and comparative analysis. It helps students develop solid knowledge and practical skills sufficient for conducting a research project from its initiation, through completion, and delivery. The author provides multiple examples as well as the questions and problems for self-testing and self-evaluation in each chapter. The book is structured to provide a smooth flow of understanding and learning the material along the learning curve and is concise enough to fit a one-semester course.
1. Schlagwortkette Betriebswirtschaftslehre
Forschungsmethode
ANZEIGE DER KETTE Betriebswirtschaftslehre -- Forschungsmethode
SWB-Titel-Idn 1784542075
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-76857-7
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500321347 Datensatzanfang . Kataloginformation500321347 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche