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Digital cultural transformation: building strategic mindsets via digital sociology

Digital cultural transformation: building strategic mindsets via digital sociology
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1772268135 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Padua, Donatella: Digital cultural transformation
ISBN 978-3-030-83802-7
978-3-030-83804-1
978-3-030-83805-8
Name Padua, Donatella ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Digital cultural transformation
Zusatz zum Titel building strategic mindsets via digital sociology
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr [2021]
2021
2021
Umfang 1 Online-Ressource (XXII, 251 p. 52 illus., 49 illus. in color.)
Reihe Innovation, Technology, and Knowledge Management
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-83802-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-83804-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-83805-8
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Padua, Donatella: Digital cultural transformation
ISBN ISBN 978-3-030-83803-4
Klassifikation KJ
BUS042000
650
Kurzbeschreibung Part 1: The Digital Transformation Social Mindset -- Chapter 1: Introduction - Looking for a social soul to transform -- Chapter 2: An unpredictable era at the time of Covid-19 -- Chapter 3: The Digital Transformation Social Mindset -- Part II: The Four Paradigm Model -- Chapter 4: The Digital Ecosystem -- Chapter 5: The Four Paradigm Model -- Chapter 6: The Four Paradigm Model in Action -- Conclusive Remarks.
2. Kurzbeschreibung The hypercomplex digital-technological environment is exponential and revolutionary. Our social mindset adaptation, instead, is slower and evolutionary, as an individual’s or an organization culture needs time to transform. This book offers students, institutions, and organisations innovative and interdisciplinary digital sociology tools to help build an adaptive, flexible, imaginative social mindset in order to cope with such a gap and to match a sustainable digital transformation (DT). By disrupting traditional linear approaches to understand the context into which business models are designed, institutions and students are challenged with innovative transdisciplinary holistic models grounded into business case studies. If the book stimulates students to learn how purposefully and autonomously to explore the web, to grasp the deeper meaning of DT and its social impact, institutions are solicited to answer to direct quests that go right to the core of their transformative DNA as: ‘How effectively are you carrying on DT in a sustainable, people-centred way? Which is your socio-cultural DT profile and what are your DT areas of strength and areas of improvement?' In this frame of work, the innovative Four Paradigm Model indicates new coordinates and provides original tools to profile an institution’s digital transformation strategy, to analyse it, and measure the level of sustainable socio-economic value. Sample syllabi, PowerPoint slides and quizzes are available online to assist in the teaching experience.
SWB-Titel-Idn 1782665315
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-83803-4
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500321212 Datensatzanfang . Kataloginformation500321212 Seitenanfang .
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