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Business Ethics: Kant, Virtue, and the Nexus of Duty: Foundations and Case Studies

Business Ethics: Kant, Virtue, and the Nexus of Duty: Foundations and Case Studies
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1776314115 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Robinson, Richard, 1948 - : Business ethics: Kant, virtue, and the nexus of duty
ISBN 978-3-030-85996-1
978-3-030-85998-5
978-3-030-85999-2
Name Robinson, Richard M. ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Business Ethics: Kant, Virtue, and the Nexus of Duty
Zusatz zum Titel Foundations and Case Studies
Auflage 1st ed. 2022.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2022
2022
2022
Umfang 1 Online-Ressource(XIV, 317 p. 3 illus., 1 illus. in color.)
Reihe Springer Texts in Business and Economics
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-85996-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-85998-5
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-85999-2
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Robinson, Richard, 1948 - : Business ethics: Kant, virtue, and the nexus of duty
ISBN ISBN 978-3-030-85997-8
Klassifikation KJG
BUS008000
174.4
Kurzbeschreibung Part I: The Role of Business Norms and Their Philosophical Foundation -- Chapter. 1. Normative Ethics and Business Practice -- Chapter 2. An Applicable Western Ethical View? -- Chapter 3. The Moral Construction Process and Duties -- Chapter 4. Moral Virtues and Ethical Decisions -- Chapter 5. Business Codes of Ethics and Their Abandonment -- Part II: The Nexus of Duty and Managing Moral Disengagement -- Chapter 6. The Management Nexus of Imperfect Duties: Relations of Virtue, Reasoned Discourse and Due Diligence -- Chapter 7. Relations of Virtue, Pursuit of the Moral Community, and the Ends of Business -- Chapter 8. Reasoned Managerial Discourse -- Chapter 9. Due Diligence and the Profit Motive -- Part III: Some Fundamental Problems in Management Ethics -- Chapter 10. Fairness in Negotiation and Stakeholder Relations -- Chapter 11. The Philosophy of Action and Authority in Managerial and Entrepreneurial Ethics -- Chapter 12. Duty, Boycotts and the Pricing of Ethics -- Part IV: Some Current Moral Environmental Issues for Business -- Chapter 13. Recognizing Environmental Duties -- Chapter 14. The Community and the Environmental Ethic -- Chapter 15. Some Current Environmental Problems for Business.
2. Kurzbeschreibung This book offers students a philosophical introduction to the ethical foundations of business management. It combines lessons from Kant with virtue ethics and also touches upon additional approaches such as utilitarianism. At the core of the book lies the concept of the nexus of imperfect managerial duty: building and reinforcing the virtuous managerial team, engaging in reasoned discourse among all stakeholders, and diligently pursuing business responsibilities, including the creative efforts necessary for modern organizations. Case illustrations of these applications are presented throughout the book, including chapter appendices. Ancillary videos, test and answer banks and sample syllabi are available online via the author’s website.
SWB-Titel-Idn 1782093869
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-85997-8
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500321122 Datensatzanfang . Kataloginformation500321122 Seitenanfang .
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