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Corporate Communications In Restructuring Phases: Successfully shaping change with strategic communication

Corporate Communications In Restructuring Phases: Successfully shaping change with strategic communication
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1759488801 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Gartner, Ulrich: Corporate communications in restructuring phases
ISBN 978-3-658-34625-6
978-3-658-34627-0
Name Gartner, Ulrich ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Corporate Communications In Restructuring Phases
Zusatz zum Titel Successfully shaping change with strategic communication
Auflage 1st ed. 2021.
Verlagsort Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2021
2021
2021
Umfang 1 Online-Ressource (XIII, 157 p. 8 illus.)
Reihe Springer eBook Collection
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-34625-6
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-34627-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Gartner, Ulrich: Corporate communications in restructuring phases
ISBN ISBN 978-3-658-34626-3
Klassifikation KJSP
BUS052000
659.2
Kurzbeschreibung Significance of communication in restructuring -- Communication as a strategic management task -- Identify and understand external and internal reference groups -- Describe communication goals and strategies -- Create management structures, build infrastructure -- Develop communication content and instruments -- Actively control internal and external communication.
2. Kurzbeschreibung This book enables managers in communication, operations and HR to communicate professionally in corporate restructurings. Cost-cutting, downsizing or the closing of entire sites are not only operational challenges, but also require intelligent communication. Otherwise, long-term effects such as a damaged reputation can outweigh any short-term savings achieved. This book is a machine translation of the original German 1st edition Unternehmenskommunikation in Restrukturierungsphasen by Ulrich Gartner, published by Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, part of Springer Nature, in 2020.The translation was done via DeepL.com. Subsequent human revision was focused on content, so that the language style may differ from that of a conventional translation. Springer Nature works continuously to further the development of tools for the production of books and on the related technologies to support the authors. The content • The importance of communication in restructuring • Communication as a strategic management task • Identifying and understanding external and internal stakeholders • Describing communication goals and strategy • Creating management structures, build infrastructure • Developing communication content and tools Ulrich Gartner has been providing communication support to change processes, restructuring programs and site closures for almost 30 years. He is owner and MD of Gartner Communications - Strategic Communications Consultancy.
1. Schlagwortkette Unternehmenskrise
Restrukturierung
Kommunikation
Arbeitsmotivation
Prestige
ANZEIGE DER KETTE Unternehmenskrise -- Restrukturierung -- Kommunikation -- Arbeitsmotivation -- Prestige
SWB-Titel-Idn 1775321703
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-34626-3
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500319872 Datensatzanfang . Kataloginformation500319872 Seitenanfang .
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