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Strategic Shifts between Business Types: A transaction cost theory-based approach supported by dyad simulation

Strategic Shifts between Business Types: A transaction cost theory-based approach supported by dyad simulation
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
ISBN 978-3-8244-7989-4
Name Mühlfeld, Katrin Susanne
T I T E L Strategic Shifts between Business Types
Zusatz zum Titel A transaction cost theory-based approach supported by dyad simulation
Verlagsort Wiesbaden
Verlag Deutscher Universitätsverlag
Erscheinungsjahr 2004
2004
Umfang Online-Ressource (XVIII, 320p. 31 illus) : digital
Reihe Business-to-Business-Marketing
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-8244-7989-4
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-322-81658-0
ISBN ISBN 978-3-322-81657-3
Klassifikation KJ
BUS042000
658.8
650
HF5410-5417.5
Kurzbeschreibung Many companies in business-to-business markets hope to improve their profit situation considerably by fundamentally changing the technological or contractual dimensions of their market offerings. Often enough, reality does not live up to these expectations. Since such strategy shifts often imply substantial investments, a systematic ex ante analysis of the chances of success is an important issue in strategic management. Katrin Susanne Mühlfeld classifies the heterogeneous selling and purchasing processes on business-to-business markets and derives different business types. Against this background, she analyzes motivations and conditions for strategic changes of market offerings which can be interpreted as shifts between these business types. Transaction cost economics provide the main theoretical foundations while additional reference is made to Austrian economics and research on power-dependence relations
1. Schlagwortkette Investitionsgütermarketing
Business-to-Business-Marketing
Differenzierungsstrategie
Netzeffekt
Transaktionskostenansatz
ANZEIGE DER KETTE Investitionsgütermarketing -- Business-to-Business-Marketing -- Differenzierungsstrategie -- Netzeffekt -- Transaktionskostenansatz
SWB-Titel-Idn 9749200306
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-322-81657-3
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Resolving-System
Kataloginformation500318698 Datensatzanfang . Kataloginformation500318698 Seitenanfang .
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