Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Public Branding and Marketing: A Global Viewpoint

Public Branding and Marketing: A Global Viewpoint
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1753557100 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Public branding and marketing
ISBN 978-3-030-70504-6
978-3-030-70506-0
978-3-030-70507-7
Name Zavattaro, Staci M. ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Public Branding and Marketing
Zusatz zum Titel A Global Viewpoint
Auflage 1st ed. 2021.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2021
2021
2021
Umfang 1 Online-Ressource (XII, 283 p. 44 illus.)
Reihe Springer eBook Collection
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-70504-6
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-70506-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-70507-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Public branding and marketing
ISBN ISBN 978-3-030-70505-3
Klassifikation JPP
LAW001000
351
Kurzbeschreibung Part I - A Macro View of Place Branding -- Chapter 1. Economic coopetition and the absence of comprehensive data: Why scholars and practitioners should work hand in hand -- Chapter 2. Theorizing ‘Value’ in Sustainable Urban Branding Strategies -- Chapter 3. The (Almost) Forgotten Co-producers: Co-creating Brand in Public Service -- Chapter 4. The Brussels-Capital Region: Toward a more integrated strategy for Europe’s capital? -- Chapter 5. Municipal Branding and Social Media: Comparing Poland, Norway, and Ukraine -- Part II - Internal Branding Strategies -- Chapter 6. Branding from Within: Internal Brand Management in the Public Sector -- Chapter 7. Branding the Public Service of Canada: A Model Worthy of Emulation or Unfulfilled Promise?” -- Chapter 8. Branding for Morale -- Chapter 9. Brand on the run? Marketization, market position, and branding in upper secondary schools -- Part III - Concepts and Cases – Place Branding in Action -- Chapter 10. #thatswhywestallis Shows the World How Good West Allis Feels -- Chapter 11. Backfiring Boomerang Brands in Jakarta: The Case of the Great Garuda -- Chapter 12. How to Close the Gap? Branding as a Solution to Declining Youth Participation -- Chapter 13. From a Dog’s Breakfast to a King’s Table: Branding and Marketing a Major Research University.
2. Kurzbeschreibung This edited volume discusses public branding and marketing from a global, comparative perspective. Place branding and marketing practices are now prominent in cities, states, nations, regions, and organizations all over the world. While disciplines such as hospitality management, tourism marketing, and business marketing have made inroads into understanding the intricacies of place branding, research in public administration and policy is still emerging. This volume fills that research gap. Including accounts from both the academic and practitioner communities, this book bridges the academic-practitioner divide and provides a holistic account of branding and marketing in public organizations as well as immediate application and lessons learned. The book takes an explicit public administration approach, focusing on a wide range of topics such as branding leadership, co-creation, stakeholder engagement, education, non-profit marketing and branding, and city administration. The book is divided into three sections. Section I highlights the process of developing and communicating public branding and marketing efforts. Section II focuses specifically on how social media and other digital technologies are used to communicate and evaluate place branding strategies. Section III centers on branding at the local government level. Section IV highlights how various stakeholder groups come together (or not) when participating in strategic branding efforts. Presenting various methodologies, approaches, and implications of place branding and marketing across differing social, cultural, political, and economic conditions, this book will be of use to scholars and students in public administration, tourism studies, and business administration as well as professionals and practitioners in the public branding and marketing field.
1. Schlagwortkette Marketingstrategie
Kommunikationspolitik
Stadtmarketing
Internationales Marketing
Öffentliches Unternehmen
ANZEIGE DER KETTE Marketingstrategie -- Kommunikationspolitik -- Stadtmarketing -- Internationales Marketing -- Öffentliches Unternehmen
SWB-Titel-Idn 1765212928
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-70505-3
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500317217 Datensatzanfang . Kataloginformation500317217 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche