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Playing Dystopia: nightmarish worlds in video games and the player's aesthetic response

Playing Dystopia: nightmarish worlds in video games and the player's aesthetic response
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 513932674 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Farca, Gerald, 1983 - : Playing Dystopia
ISBN 978-3-8376-4597-2
Name Farca, Gerald ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Playing Dystopia
Zusatz zum Titel nightmarish worlds in video games and the player's aesthetic response
Verlagsort Bielefeld
Verlag transcript-Verlag
Erscheinungsjahr [2018]
2018
Umfang 1 Online-Ressource (433 Seiten) : Illustrationen
Reihe Bild und Bit ; Volume 8
Bild und Bit
Band Volume 8
Notiz / Fußnoten 5.1.1 Between Estranged Order and Creative Disorder: On the Notion of Precarious Play
Description based upon print version of record
Includes bibliographical references and index
Hochschulschriftenvermerk $bDissertation$cUniversität Augsburg$d2018
Enthaltene Werke $tFrontmatter -- -- Contents -- -- Acknowledgments -- -- Introduction -- -- Part I: Towards the Video Game Dystopia -- -- Preface to Part I -- -- 1. Utopia and the Dream of a Better World -- -- 2. Dystopia: Nightmarish Worlds as Distorted Anxiety Dreams -- -- 3. Warning, Effectiveness, and Targets of the Video Game Dystopia -- -- Part II: Playful Trial Actions in Estranged Gameworlds -- -- Preface to Part II -- -- 4. Towards the Implied Player -- -- 5. Estrangement Through World and Agency -- -- Part III: Playing Dystopia -- -- Preface to Part III -- -- 6. Night-Time Dreams and Wish-Fulfilment: The Struggle for Utopia in BIOSHOCK INFINITE -- -- 7. THE LAST OF US and the Journey to Nature -- -- 8. Horizons and the Video Game Dystopia -- -- List of Abbreviations -- -- Glossary -- -- Ludography -- -- Bibliography
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Farca, Gerald, 1983 - : Playing Dystopia
ISBN ISBN 978-3-8394-4597-6
Klassifikation SOC052000
SOC052000
306.4870285
794.8
GV1469.3
AP 15963
Kurzbeschreibung Video games today permeate our everyday existence. They immerse players in fascinating game-worlds and exciting experiences, often inviting them in various ways to reflect on the enacted events.Gerald Farca explores the genre of dystopian video games and the player's aesthetic response to their nightmarish game-worlds. Players, he argues, will gradually come to see similarities between the virtual dystopia and their own 'offline' environment, thus learning to stay wary of social and political developments.In his analysis, Farca draws from a variety of research fields, such as literary theory and game studies, combining them into a coherent theory of aesthetic response to dystopian games.
1. Schlagwortkette Anti-Utopie
Videospiel
Computerspiel
Medienästhetik
ANZEIGE DER KETTE Anti-Utopie -- Videospiel -- Computerspiel -- Medienästhetik
SWB-Titel-Idn 514894725
Signatur E-Book De Gruyter
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://www.degruyter.com/isbn/9783839445976
Internetseite / Link Verlag
Siehe auch Cover
Siehe auch Cover
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Kataloginformation500316112 Datensatzanfang . Kataloginformation500316112 Seitenanfang .
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