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Cultures of computer game concerns "The Child" across families, law, science and industry

Cultures of computer game concerns "The Child" across families, law, science and industry
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 490005179 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Cultures of computer game concerns
ISBN 978-3-8376-3934-6
Name Sørensen, Estrid ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Cultures of computer game concerns
Zusatz zum Titel "The Child" across families, law, science and industry
Verlagsort Bielefeld
Verlag transcript
Erscheinungsjahr [2018]
2018
Umfang 1 Online-Ressource (355 Seiten)
Reihe VerKörperungen / MatteRealities - Perspektiven empirischer Wissenschaftsforschung ; Volume 23
VerKörperungen
Band Volume 23
Enthaltene Werke $tFrontmatter -- ; Inhalt -- ; Introduction: Computer Games and Children – Concerns, Infrastructures and Cultures / Sørensen, Estrid --. Part I Industry Computer Game Concerns -- ; If {battleState = BattleState.standby}: Bringing the Gamer Into Play in Computer Game Development / Plontke, Sandra --. Safeguarding Children on the Online Gaming Platform MovieStarPlanet / Jones, Vernon / Sørensen, Estrid --. Children’s Participation in the Development of Online Games / Berriman, Liam --. Part II Legal Computer Game Concerns -- ; The Legal Framework for Computer Games and Child Protection in Germany / Dreyer, Stephan --. The Political and Legal Basis for Labelling of Computer Games in Denmark / Hjorth, Claus --. Textual Co-Construction of Game and Player in German Rating Decisions / Schank, Jan --. The Privatization of Age Classification / Thorhauge, Anne Mette --. Prizes, Endorsements and Recommendations: Positive Regulation of Computer Games / Raczkowski, Felix --. Part III Family Computer Game Concerns -- ; The Multiple, Volatile and Ambiguous Effects of Children’s and Young People’s Digital Play / Søndergaard, Dorte Marie --. The Micro-Politics of Time in Young People’s Talk About Gaming / Aarsand, Pål --. Parenting for Digital Literacy in Denmark and Germany: Between Techno-Invitationalism and Techno-Protectionism / Chimirri, Niklas Alexander --. Between Fears and Needs for Information: German Parents’ Computer Game Concerns / Martin, Alexander / Aßmann, Sandra --. And Yet Children Play: Echoing Voices of Computer Game Concerns in Barcelona / Gil-Juárez, Adriana / Feliu, Joel --. Part IV Scientific Computer Game Concerns -- ; Does Exposure to Violence in Entertainment Media Make People Aggressive? / Rothmund, Tobias / Elson, Malte / Appel, Markus / Kneer, Julia / Pfetsch, Jan / Schneider, Frank / Zahn, Carmen --. Psychology’s Multiple Concerns About Research on the Effects of Media Violence / Sørensen, Estrid / Elson, Malte / Rothmund, Tobias --. From Concerns About Addiction to the Internet Gaming Disorder Diagnosis1 / Nielsen, Rune Kristian Lundedal --. No Worries? Game Research in Denmark 1984-2014 / Aarseth, Espen / Hammar, Emil Lundedal --. Concerned with Computer Games: A Collective Analysis of Being and Becoming Gamer in Denmark / Chimirri, Niklas Alexander / Andersen, Mads Lund / Jensen, Tine / Søndergaard, Dorte Marie / Kristiansen, Anders Emil Wulff --. About the Authors
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Cultures of computer game concerns
ISBN ISBN 978-3-8394-3934-0
Systemvoraussetzungen $bMode of access: Internet via World Wide Web
Klassifikation SCI075000
SOC026000
SOC052000
SOC052000
306.4870285
GV1469.17.S63
AP 15963
Kurzbeschreibung The same computer games are played by youths all over the world, and worldwide games become matters of concern in relation to children: worries rise about addiction, violence, education, time, and economy. Yet, these concerns vary depending upon where they are situated: in families, legal contexts, industry or science. They also play out differently across countries and cultures. This situated nature of computer game concerns is generally neglected. Not in this book: It gives a detailed mosaic of the complex and multiple everyday realities of computer game concerns in relation to children, as they are variably situated throughout society and across cultures.
1. Schlagwortkette Computerspiel
Pädagogik
ANZEIGE DER KETTE Computerspiel -- Pädagogik
2. Schlagwortkette Computerspiel
Gewalt
ANZEIGE DER KETTE Computerspiel -- Gewalt
3. Schlagwortkette Computerspiel
Kind
ANZEIGE DER KETTE Computerspiel -- Kind
SWB-Titel-Idn 510036864
Signatur E-Book De Gruyter
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1515/9783839439340?locatt=mode:legacy
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Siehe auch Cover
Siehe auch Cover
Siehe auch Verlag
Kataloginformation500315913 Datensatzanfang . Kataloginformation500315913 Seitenanfang .
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