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Business ethics and environmental fraud: improper competitive advantage in the age of green

Business ethics and environmental fraud: improper competitive advantage in the age of green
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1760013234 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Fracarolli Nunes, Mauro: Business ethics and environmental fraud
ISBN 978-3-030-73799-3
978-3-030-73801-3
978-3-030-73802-0
Name Fracarolli Nunes, Mauro ¬[VerfasserIn]¬
Lee Park, Camila ¬[VerfasserIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Lee Park, Camila ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Business ethics and environmental fraud
Zusatz zum Titel improper competitive advantage in the age of green
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr [2021]
2021
Umfang 1 Online-Ressource (xvii, 299 Seiten)
Reihe Springer eBook Collection
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-73799-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-73801-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-73802-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Fracarolli Nunes, Mauro: Business ethics and environmental fraud
ISBN ISBN 978-3-030-73800-6
Klassifikation KJJ
BUS072000
658.408
QT 000
QP 150
Kurzbeschreibung Chapter 1: Business Ethics -- Chapter 2: Environmental Fraud -- Chapter 3: Improper Competitive Advantage -- Chapter 4: The Age of Green -- Chapter 5: The Automotive Industry Under Suspicion -- Chapter 6: Dieselgates – VW, FCA, Renault, and PSA -- Chapter 7: Not a “Privilege”: Environmental Fraud Beyond the Automotive Industry -- Chapter 8: The Intangible Costs of Environmental Fraud: Impacts for Brands, Trust, Corporate Identity, Image, Credibility and Reputation -- Chapter 9: Your fraud, Our Country: Impacts on National Brands and Reputations -- Chapter 10: Impacts on Market Value -- Chapter 11: Is Diesel Dead? Chapter 12: Lessons Learned, Future Research and Tendencies on Environmental Fraud.
2. Kurzbeschreibung As environmental legislation grows more stringent in response to the escalating climate crisis, some of the world’s largest corporations have adopted fraudulent mechanisms to keep their margins of profit, and achieve improper competitive advantage. Such mechanisms can lead to problems in the supply chain, a decrease in market value, diminished trust in brands, increased surveillance of companies, as well as damage to the environment. This book offers a holistic view of the nature and consequences of environmental fraud, bringing together practical examples, empirical research data, and management theory. It will be of interest to academics working in the fields of sustainability management, business ethics, and corporate social and environmental responsibility.
SWB-Titel-Idn 1761813072
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-73800-6
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500315166 Datensatzanfang . Kataloginformation500315166 Seitenanfang .
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