Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Children’s Concepts of Well-being: Challenges in International Comparative Qualitative Research

Children’s Concepts of Well-being: Challenges in International Comparative Qualitative Research
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
ISBN 978-3-030-67166-2
978-3-030-67168-6
978-3-030-67169-3
Name Fattore, Tobia ¬[HerausgeberIn]¬
Fegter, Susann ¬[HerausgeberIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Fegter, Susann ¬[HerausgeberIn]¬
Name Hunner-Kreisel, Christine ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Children’s Concepts of Well-being
Zusatz zum Titel Challenges in International Comparative Qualitative Research
Auflage 1st ed. 2021.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2021
2021
2021
Umfang 1 Online-Ressource(XVI, 284 p. 23 illus.)
Reihe Children’s Well-Being: Indicators and Research ; 24
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-67166-2
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-67168-6
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-67169-3
ISBN ISBN 978-3-030-67167-9
Klassifikation JMH
PSY031000
155.8
Kurzbeschreibung Part 1. Introduction -- Chapter 1. Analytical Approaches and Child Well-being: Developments and Challenges (Tobia Fattore) -- Part 2. Approaches to Analysing Children’s Well-being -- Chapter 2. Well-being as a Cultural Construct: Children´s Perspectives and Discourse Practise (Susann Fegter) -- Chapter 3. Intersectionality as an Approach to Unfold Social Inequalities Within Concepts of Well-being of Children in Azerbaijan and Germany (Christine Hunner-Kreisel) -- Chapter 4. Well-being and Socially Valued Resources: Analytical Processes from the Australian Fieldwork Experience (Gabrielle Drake) -- Chapter 5. Children's Conceptualisations of Well-Being and the Relationship with their Lived Experiences: The Challenges of Developing a Fresh Analytical Framework (Colette McAuley) -- Chapter 6. A New Theoretical Framework for the Study of Children’s Experiences of Well-being (Daniel Stoecklin) -- Part 3. Methodological Interrogations of Children’s Well-being -- Chapter 7. The Contribution of Qualitative Methodologies for a Comprehensive Analysis on Subjective Well-being in Children (Joana Alexandre) -- Chapter 8. Children’s Delphi: A Participatory Methodological Framework for Developing Child Well-being Indicators (Shazly Savahl) -- Chapter 9. The Use of Focus Groups for Improving Data Collection and Interpretation in the Context of Children’s Subjective Well-being Assessment (Mònica González-Carrasco) -- Part 4. Empirical Explorations in Analysing Children’s Well-being -- Chapter 10. Children’s Understanding of Subjective Well-being: Findings from a Study in Rural Punjab (Ravinder Barn) -- Chapter 11. Children’s Subjective Well-being Situated in a Social Location (Basak Akkan) -- Chapter 12. Understanding Children’s Subjective Well-being: A Case Study of City Children in Uttar Pradesh India (Vinod Chandra) -- Chapter 13. Children´s Feeling of Security (Graciela Tonon) -- Part 5. Conclusion -- Chapter 14. Reflections on Analysing Children’s Well-being (Tobia Fattore).
2. Kurzbeschreibung This book presents a range of innovative analytical frameworks that can be used to approach the complexities of children’s understandings and experiences of well-being in a locally oriented, context-sensitive and multi-nationally comparative way. It addresses the challenges of undertaking research on children’s understandings of well-being from a multi-national qualitative perspective. Chapters in the book present results that show how children from various places all over the world conceptualize and experience well-being as well as how this is linked local, regional and national social, political and cultural contexts. .
SWB-Titel-Idn 175934558X
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-67167-9
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500314563 Datensatzanfang . Kataloginformation500314563 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche