Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Connecting Brand Identity and Consumer-Based Brand Equity for Tourism Destinations: A Structural Model of Leisure Visitors’ Destination Brand Associations

Connecting Brand Identity and Consumer-Based Brand Equity for Tourism Destinations: A Structural Model of Leisure Visitors’ Destination Brand Associations
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1744025932 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Hodson, Julian Michael, 1977 - : Connecting brand identity and consumer-based brand equity for tourism destinations
ISBN 978-3-658-33056-9
978-3-658-33058-3
Name Hodson, Julian Michael ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Connecting Brand Identity and Consumer-Based Brand Equity for Tourism Destinations
Zusatz zum Titel A Structural Model of Leisure Visitors’ Destination Brand Associations
Auflage 1st ed. 2021.
Verlagsort Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Imprint: Springer Gabler
Erscheinungsjahr 2021
2021
2021
Umfang 1 Online-Ressource (XXIV, 357 p. 13 illus.)
Reihe Entrepreneurial Management und Standortentwicklung, Perspektiven für Unternehmen und Destinationen
Hochschulschriftenvermerk $bDissertation$cLeuphana Universität Lüneburg$d2020
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-33056-9
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-33058-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Hodson, Julian Michael, 1977 - : Connecting brand identity and consumer-based brand equity for tourism destinations
ISBN ISBN 978-3-658-33057-6
Klassifikation KJS
BUS043000
658.8
Kurzbeschreibung Introduction -- Literature Review -- Research Methodology -- Data Analysis & Empirical Results -- Discussion & Conclusion.
2. Kurzbeschreibung The study proposes and empirically validates an integrated model of leisure visitors’ destination brand associations that can guide destination marketing and branding activities for both, the brand identity and the consumer-based brand equity (CBBE) perspective. A ten-phase empirical research design is established and data is collected from a sample of German leisure visitors to the Balearic Island of Mallorca, Spain. Structural equation modeling (SEM) provides empirical evidence of construct validity and reveals strong support for the validity of the proposed structural theory of leisure visitors’ destination brand associations. Results also demonstrate that the structural model possesses excellent levels of predictive power and validity. Importantly, the model performs very well in the overall prediction of consumers’ destination brand attitudes and loyalty. About the author Julian Michael Hodson earned a Ph.D. at the Chair of Tourism Management, Prof. Edgar Kreilkamp, Leuphana University of Lueneburg. He graduated with degrees in media and business administration, focusing on marketing management and consumer behavior. The author gained international practical experience working for Destination Marketing and Management Organizations (DMOs). His research interests include destination marketing & branding, visitor/host community perceptions & attitudes, visitor destination loyalty, as well as destination planning, development, and management. .
1. Schlagwortkette Tourismusindustrie
Destinationsmarketing
Markenpolitik
Markentreue
ANZEIGE DER KETTE Tourismusindustrie -- Destinationsmarketing -- Markenpolitik -- Markentreue
SWB-Titel-Idn 1756963029
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-33057-6
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500313999 Datensatzanfang . Kataloginformation500313999 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche