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Digital Business and Electronic Commerce: Strategy, Business Models and Technology

Digital Business and Electronic Commerce: Strategy, Business Models and Technology
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1744664781 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Wirtz, Bernd W., 1964 - : Digital business and electronic commerce
ISBN 978-3-030-63481-0
978-3-030-63483-4
978-3-030-63484-1
Name Wirtz, Bernd W. ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Digital Business and Electronic Commerce
Zusatz zum Titel Strategy, Business Models and Technology
Auflage 1st ed. 2021.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2021
2021
2021
Umfang 1 Online-Ressource (XVIII, 758 p. 320 illus., 294 illus. in color.)
Reihe Springer Texts in Business and Economics
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-63481-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-63483-4
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-63484-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Wirtz, Bernd W., 1964 - : Digital business and electronic commerce
ISBN ISBN 978-3-030-63482-7
Klassifikation KJE
BUS090000
658.87
QR 760
Kurzbeschreibung Part I: Introduction -- Part II: Technology, Digital Markets and Digital Business Models -- Part III: Digital strategy, Digital Organization and E-Commerce -- Part IV: Digital Case Studies.
2. Kurzbeschreibung This textbook introduces readers to digital business from a management standpoint. It provides an overview of the foundations of digital business with basics, activities and success factors, and an analytical view on user behavior. Dedicated chapters on mobile and social media present fundamental aspects, discuss applications and address key success factors. The Internet of Things (IoT) is subsequently introduced in the context of big data, cloud computing and connecting technologies, with a focus on industry 4.0, smart business services, smart homes and digital consumer applications, as well as artificial intelligence. The book then turns to digital business models in the B2C (business-to-consumer) and B2B (business-to-business) sectors. Building on the business model concepts, the book addresses digital business strategy, discussing the strategic digital business environment and digital business value activity systems (dVASs), as well as strategy development in the context of digital business. Special chapters explore the implications of strategy for digital marketing and digital procurement. Lastly, the book discusses the fundamentals of digital business technologies and security, and provides an outline of digital business implementation. A comprehensive case study on Google/Alphabet, explaining Google's organizational history, its integrated business model and its market environment, rounds out the book.
1. Schlagwortkette Electronic Commerce
ANZEIGE DER KETTE Electronic Commerce
SWB-Titel-Idn 1753062837
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-63482-7
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500313440 Datensatzanfang . Kataloginformation500313440 Seitenanfang .
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