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¬A¬ Quasi-Dimensional SI Burn Rate Model for Carbon-Neutral Fuels

¬A¬ Quasi-Dimensional SI Burn Rate Model for Carbon-Neutral Fuels
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1745857907 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Hann, Sebastian, 1991 - : ¬A¬ quasi-dimensional SI burn rate model for carbon-neutral fuels
ISBN 978-3-658-33231-0
978-3-658-33233-4
Name Hann, Sebastian ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L ¬A¬ Quasi-Dimensional SI Burn Rate Model for Carbon-Neutral Fuels
Auflage 1st ed. 2021.
Verlagsort Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Imprint: Springer Vieweg
Erscheinungsjahr 2021
2021
2021
Umfang 1 Online-Ressource(XXXIV, 163 p. 74 illus., 14 illus. in color.)
Reihe Wissenschaftliche Reihe Fahrzeugtechnik Universität Stuttgart
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-33231-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-33233-4
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Hann, Sebastian, 1991 - : ¬A¬ quasi-dimensional SI burn rate model for carbon-neutral fuels
ISBN ISBN 978-3-658-33232-7
Klassifikation TRC
TEC009090
629.2
Kurzbeschreibung Fuel Influence on Flame Wrinkling -- Laminar Flame Speed Model -- Burn Rate Model Improvement -- Engine Knock Investigation and Modeling.
2. Kurzbeschreibung Sebastian Hann describes the development of a quasi-dimensional burn rate model that enables the prediction of a fuel variation, without the need for a recalibration of the model. The model is valid for spark-ignition combustion engines powered by conventional and carbon-neutral fuels. Its high predictive ability was achieved by modeling the fuel-dependent laminar flame speed based on reaction kinetics calculations. In addition, the author discards a fuel influence on flame wrinkling by performing an engine measurement data analysis. He investigates the fuel influence on engine knock and models it via ignition delay times obtained from reaction kinetics calculations. Contents Fuel Influence on Flame Wrinkling Laminar Flame Speed Model Burn Rate Model Improvement Engine Knock Investigation and Modeling Target Groups Scientists and students in the field of automotive engineering, esp. thermodynamics and 0D/1D engine simulation Calculation and development engineers in industry working in the field of thermodynamics, esp. combustion engine development About the Author Sebastian Hann works as a research assistant in the field of 0D/1D simulation at the Institute of Automotive Engineering, University of Stuttgart. He dealt with the investigation and modeling of the fuel influence on spark-ignition engine combustion and engine knock. In addition to conventional fuels, he also considered carbon-neutral fuels.
1. Schlagwortkette Ottomotor
Kraftstoff
Verbrennung
Flammengeschwindigkeit
Laminare Strömung
Reaktionskinetik
Klopfen
Zündverzug
Mathematisches Modell
ANZEIGE DER KETTE Ottomotor -- Kraftstoff -- Verbrennung -- Flammengeschwindigkeit -- Laminare Strömung -- Reaktionskinetik -- Klopfen -- Zündverzug -- Mathematisches Modell
SWB-Titel-Idn 1748122916
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-33232-7
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500312445 Datensatzanfang . Kataloginformation500312445 Seitenanfang .
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