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Consumer tribes in tourism: contemporary perspectives on special-interest tourism

Consumer tribes in tourism: contemporary perspectives on special-interest tourism
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1733499342 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Consumer tribes in tourism
ISBN 978-981-15-7149-7
978-981-15-7151-0
978-981-15-7152-7
Name Pforr, Christof ¬[HerausgeberIn]¬
Dowling, Ross Kingston ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Dowling, Ross Kingston ¬[HerausgeberIn]¬
Name Volgger, Michael ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Consumer tribes in tourism
Zusatz zum Titel contemporary perspectives on special-interest tourism
Verlagsort Singapore
Singapore
Verlag Springer Singapore
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr [2021]
[2021]
2021
Umfang 1 Online-Ressource (XIV, 268 p. 55 illus., 40 illus. in color.)
Reihe Springer eBook Collection
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-15-7149-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-15-7151-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-15-7152-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Consumer tribes in tourism
ISBN ISBN 978-981-15-7150-3
Klassifikation KNS
BUS081000
338.4791
Kurzbeschreibung Introduction -- Special Interest Tourism: The evolution of a concept -- Surf Tourism Tribe -- Dark Tourism -- Cycling Tourism -- Destination/Brand Loyalists -- Luxury Travel -- Diaspora Tourism/Nostalgia Tourism Tribes -- Couchsurfer and Airbnb User Tribes -- Astronomy Tourism Tribes -- Lifestyle Hotels: Hospitality Catering to Tribes -- Foodie Tribes -- Camper/Free Camper/Freedom Campers Tribes -- Traveler tribe (vs tourist tribe) -- Geotourism Tribes -- Volcano Tourism Tribes -- Backpacker Tourism Tribes -- Volunteerism – The Olympics Tribe -- Health Tourism -- Tribes of Grey Nomads -- Embodied Boarders: Snowboarding Tribes -- Accessible Tourism Tribes -- Avitourism Tribes -- Conclusion.
2. Kurzbeschreibung This book adopts a collectivist perspective on special interest tourism consumption, bringing together research on ‘special interest tourism’ and ‘niche tourism’ as well as more recent research into the interdisciplinary applications of the sociological concept of neo‐tribes. It promotes a shift in perspective away from special interest tourism understood as a sum of similarly motivated individuals, to a collective view of special interest tourists who share common characteristics (e.g., shared values, beliefs and mutual interests) and group structures. This approach provides a better understanding of groupings that are not unified by a common tourism motivation, but brought together by otherwise conditioned commonalities in actual behavior triggered by supply-side contexts (e.g., Airbnb). The book considers tourism micro‐segments as consumer tribes (i.e., as symbolic communities) in which individuals are embedded and loosely bound together. As there is limited research on the collectivist perspective on special interest tourism consumption, in the first part the book’s conceptual/theoretical discourse contributes to a better understanding of ‘groupings’ in tourism behavior but also collectives that are not unified by a common tourism motivation. Presenting international examples, the book explores in Part 2 the group culture of a range of tourist tribes by describing emerging tourism micro-segments, identifying shared identities, and analyzing their collective mechanisms.
SWB-Titel-Idn 174157871X
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-981-15-7150-3
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500311847 Datensatzanfang . Kataloginformation500311847 Seitenanfang .
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