Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Change management: fundamentals and success factors

Change management: fundamentals and success factors
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 172532900X Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Lauer, Thomas: Change management
ISBN 978-3-662-62186-8
978-3-662-62188-2
978-3-662-62189-9
Name Lauer, Thomas ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Change management
Zusatz zum Titel fundamentals and success factors
Verlagsort Berlin
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2021
2021
Umfang 1 Online-Ressource (XVII, 248 p. 69 illus.)
Reihe Springer eBook Collection
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-662-62186-8
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-662-62188-2
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-662-62189-9
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Lauer, Thomas: Change management
ISBN ISBN 978-3-662-62187-5
Klassifikation KJM
BUS041000
658
QP 340
Kurzbeschreibung Part I: Fundamentals -- 1. Change Management: The Path to Achieve the Goal -- 2. Triggers of Corporate Change -- 3. Barriers to Change -- 4. Causes of Failed Corporate Change -- 5. A Success Factor Model of Change Management -- Part II: Success Factors -- 6. Success Factor Person: Right Leadership in Change -- 7. Vision as a Success Factor: Setting Motivating Goals -- 8. Communication as a Success Factor: Avoiding and Overcoming -- 9. Participation as a Success Factor: Involving Those Affected -- 10. Integration as a Success Factor: Overcoming Differences -- 11. Re-Education as a Success Factor: Targeted Personnel Development -- 12. Success Factor Project Management: Managing Complexity Correctly -- 13. Consultation as a Success Factor: Using Professional Consultants -- 14. Evolution as a Success Factor: Initiating Permanent Change.
2. Kurzbeschreibung This book provides a compact overview of the topic of change management. It contains a comprehensible introduction to the basics and techniques of organizational change and provides practical information on the most important success factors. The reading is suitable for practitioners as well as for courses at colleges and universities. Topics such as stakeholder analysis, the use of the Social Intranet for communication and idea generation or intrapreneurship programs and a whole range of new case studies complete this comprehensive work. This book is a translation of the original German 3rd edition Change Management by Thomas Lauer, published by Springer-Verlag GmbH Germany, part of Springer Nature in 2019. The translation was done with the help of artificial intelligence (machine translation by the service DeepL.com). A subsequent human revision was done primarily in terms of content, so that the book will read stylistically differently from a conventional translation. Springer Nature works continuously to further the development of tools for the production of books and on the related technologies to support the authors. From the content: -The importance of change in today's corporate world -Inhibitors to change -Causes of failed corporate change -Success factors of change: person, vision, communication, participation, integration, re-education, project organisation, consultation, evolution -Case studies, checklists and practical tips The Author: Prof. Dr. Thomas Lauer has been teaching corporate management at the Aschaffenburg University of Applied Sciences for over ten years. In addition to change management, his areas of expertise include strategic management, innovation management and customer-oriented corporate management. In his teaching and publishing activities, he brings profound experience from many years of consulting for well-known large companies and combines this with current developments in theory and empirical research.
1. Schlagwortkette Change Management
Erfolgsfaktor
ANZEIGE DER KETTE Change Management -- Erfolgsfaktor
SWB-Titel-Idn 1737542919
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-662-62187-5
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500311761 Datensatzanfang . Kataloginformation500311761 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche