Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

¬The¬ fictional dimension of the school shooting discourse: approaching the inexplicable

¬The¬ fictional dimension of the school shooting discourse: approaching the inexplicable
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1048704955 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Braselmann, Silke, 1986 - : ¬The¬ fictional dimension of the school shooting discourse
ISBN 978-3-11-064735-8
Name Braselmann, Silke ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L ¬The¬ fictional dimension of the school shooting discourse
Zusatz zum Titel approaching the inexplicable
Verlagsort Berlin ; Boston
Verlag De Gruyter
Erscheinungsjahr [2019]
2019
Umfang 1 Online-Ressource (XI, 354 Seiten)
Reihe Buchreihe der Anglia ; volume 65
Notiz / Fußnoten restricted access online access with authorization star
Titelhinweis Erscheint auch als (EPUB)ISBN: 978-3-11-064762-4
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Braselmann, Silke, 1986 - : ¬The¬ fictional dimension of the school shooting discourse
ISBN ISBN 978-3-11-064901-7 (PDF)
ISBN 978-3-11-064762-4 (EPUB)
Systemvoraussetzungen $bMode of access: Internet via World Wide Web
Klassifikation LIT004120
813.6093556
LB3013.3
HU 1691
Kurzbeschreibung Ever since the 1990s, school shootings have shocked the public in their brutality, their suddenness, and their inexplicability. While film and literature have played a role in the heated debates about so-called copycat crimes, the growing body of fictionalizations of school shootings has been neglected thus far. However, in a discourse in which the boundaries between fiction and reality are increasingly blurred, this book shows how fiction shapes and structures, challenges and disrupts cultural processes of meaning-making. Hence, for a better understanding of the school shooting phenomenon, the relevance of fiction on all levels of discourse construction requires thorough analysis. This book therefore develops a new approach to the role of fiction for contemporary forms of excessive violence. By combining narrative theory with insights from sociology and other disciplines, it provides the means for apprehending and describing the relevance of fiction for contemporary discourses. Furthermore, it provides exemplary analyses of more specific functions of literary and filmic fictionalizations of school shootings between 2000 and 2016
2. Kurzbeschreibung Frontmatter -- Acknowledgements -- Contents -- 1. Introduction -- Part I: Narrative, Fiction and Fact in the School Shooting Discourse -- 2. We Need to Talk About Amok: Tracing the Narratives of School Shootings -- 3. Blurred Boundaries: The Role of Fiction in the School Shooting Discourse -- Part II: Discursive Functions of School Shooting Literature and Film -- 4. Multimodal Representations of the School Shooting Narrative in Give a Boy a Gun (2000), Shooter (2004) and Big Mouth & Ugly Girl (2002) -- 5. Experiencing the 'Rashomon-Effect': Functions of Multiperspectivity in Violent Ends (2015), This is Where It Ends (2016) and Elephant (2003) -- 6. Unsettling Narratives: The Inexplicability of School Shootings in We Need to Talk About Kevin (2003) and its Film Adaptation (2011) -- 7. Conclusion -- Bibliography -- Index
1. Schlagwortkette USA
Roman
Film
Schule <Motiv>
Amok <Motiv>
Schusswaffe <Motiv>
Geschichte 2000-2016
ANZEIGE DER KETTE USA -- Roman -- Film -- Schule -- Amok -- Schusswaffe -- Geschichte 2000-2016
2. Schlagwortkette USA
Literatur
Film
Fiktion
Schule <Motiv>
Amok <Motiv>
Gewalt <Motiv>
Schusswaffe <Motiv>
ANZEIGE DER KETTE USA -- Literatur -- Film -- Fiktion -- Schule -- Amok -- Gewalt -- Schusswaffe
SWB-Titel-Idn 1677337184
Signatur E-Book De Gruyter
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1515/9783110649017
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Verlag
Siehe auch Cover
Siehe auch Cover
Siehe auch Verlag
Kataloginformation500310910 Datensatzanfang . Kataloginformation500310910 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche