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Moore's paradox: a critique of representationalism
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Kataloginformation
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Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
415457378 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Schmid, Ulla: Moore's Paradox
ISBN
978-3-11-037103-1
978-3-11-036650-1
Name
Schmid, Ulla ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L
Moore's paradox
Zusatz zum Titel
a critique of representationalism
Verlagsort
Berlin
Verlag
De Gruyter
Erscheinungsjahr
2014
2014
Umfang
1 Online-Ressource (XII, 282 S.)
Reihe
Quellen und Studien zur Philosophie ; Bd 124 S.
Quellen und Studien zur Philosophie
Band
124
Zugl.: Basel, Univ., Diss., 2012
Titelhinweis
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Schmid, Ulla: Moore's Paradox
ISBN
ISBN 978-3-11-036649-5
Klassifikation
PHI 016000
PHI 013000
PHI 038000
PHI 039000
PHI039000
121
121
100
B105.R4 S35 2014
CI 6503
Kurzbeschreibung
The word belief is widely assumed to designate a special class of mental states, the attitude of representing something as being the case. This book providesa critique of representationalism by focusing on the role that psychological concepts play in language, the way in which they are used in practice. Offering an alternative conception of their meaning, it finds a new way to deal with Moore’s Paradox.
1. Schlagwortkette
Moore, George Edward
Paradoxon
Repräsentation <Philosophie>
SWB-Titel-Idn
443489866
Signatur
E-Book De Gruyter
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttps://doi.org/10.1515/9783110366495
Internetseite / Link
Volltext
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