Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Beyond Age Effects in Instructional L2 Learning: Revisiting the Age Factor

Beyond Age Effects in Instructional L2 Learning: Revisiting the Age Factor
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Name Pfenninger, Simone E.
Singleton, David M.
ANZEIGE DER KETTE Singleton, David M.
T I T E L Beyond Age Effects in Instructional L2 Learning
Zusatz zum Titel Revisiting the Age Factor
Verlagsort Blue Ridge Summit, PA
Verlag Multilingual Matters
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang 1 Online-Ressource
Reihe Second Language Acquisition
Enthaltene Werke $tFrontmatter -- -- Contents -- -- Acknowledgements -- -- 1. Mapping the Terrain -- -- 2. The Current Empirical Study -- -- 3. Age and (Statistical) Analysis -- -- 4. Age and Rate of Acquisition -- -- 5. Age and Affect -- -- 6. Age and Crosslinguistic Influence -- -- 7.Age and the Impact of Differential Input -- -- 8. Educational Implications -- -- 9. Conclusion and Future Perspectives -- -- Appendices -- -- References -- -- Index
ISBN ISBN 978-1-78309-763-0
ISBN 978-1-78309-763-0
Systemvoraussetzungen $bMode of access: Internet via World Wide Web
Klassifikation LAN020000
LAN009040
418.0071
P118.65
Kurzbeschreibung This book constitutes a holistic study of how and why late starters surpass early starters in comparable instructional settings. Combining advanced quantitative methods with individual-level qualitative data, it examines the role of age of onset in the context of the Swiss multilingual educational system and focuses on performance at the beginning and end of secondary school, thereby offering a long-term view of the teenage experience of foreign language learning. The study scrutinised factors that seem to prevent young starters from profiting from their extended learning period and investigated the mechanisms that enable late beginners to catch up with early beginners relatively quickly. Taking account of contextual factors, individual socio-affective factors and instructional factors within a single longitudinal study, the book makes a convincing case that age of onset is not only of minimal relevance for many aspects of instructed language acquisition, but that in this context, for a number of reasons, a later onset can be beneficial.
SWB-Titel-Idn 514885491
Signatur E-Book De Gruyter
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.21832/9781783097630
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Siehe auch Cover
Siehe auch Verlag
Kataloginformation500309801 Datensatzanfang . Kataloginformation500309801 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche