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Cross-Cultural Brand Personality and Brand Desirability: An Empirical Approach to the Role of Culture on this Mediated Interplay

Cross-Cultural Brand Personality and Brand Desirability: An Empirical Approach to the Role of Culture on this Mediated Interplay
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1703190866 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Vellnagel, Corinna Colette: Cross-cultural brand personality and brand desirability
ISBN 978-3-658-31177-3
978-3-658-31179-7
Name Vellnagel, Corinna Colette ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Cross-Cultural Brand Personality and Brand Desirability
Zusatz zum Titel An Empirical Approach to the Role of Culture on this Mediated Interplay
Auflage 1st ed. 2020.
Verlagsort Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Imprint: Springer Gabler
Erscheinungsjahr 2020
2020
2020
Umfang 1 Online-Ressource(XXIII, 251 p. 88 illus.)
Reihe Markenkommunikation und Beziehungsmarketing
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-31177-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-31179-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Vellnagel, Corinna Colette: Cross-cultural brand personality and brand desirability
ISBN ISBN 978-3-658-31178-0
Klassifikation KJS
BUS043000
658.827
Kurzbeschreibung This research proposes and empirically tests the impact of brand personality dimensions on brand desirability in a cross-cultural context. Further, the concept of brand-self-congruity is tested on its mediating role between brand personality dimensions and brand desirability. The results reveal that certain brand personality dimensions can have a direct and/ or indirect impact on brand desirability. Yet, this effect mechanism has not only been found to be brand-dependent but also culture-dependent. In this context, the mediating role of brand-self-congruity was confirmed across all cultures and brands investigated. Important implications are derived for research and brand management. In different countries, different brand personality dimensions lead to brand desirability. Therefore, brand managers should know their markets, understand cultural differences and adjust their brand strategy accordingly in order to attain brand desirability. .
1. Schlagwortkette Markenpolitik
Interkulturalität
Selbstkongruenz
ANZEIGE DER KETTE Markenpolitik -- Interkulturalität -- Selbstkongruenz
SWB-Titel-Idn 1728473918
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-31178-0
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500307500 Datensatzanfang . Kataloginformation500307500 Seitenanfang .
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