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Katalogdatenanzeige

Designing the Music Business: Design Culture, Music Video and Virtual Reality

Designing the Music Business: Design Culture, Music Video and Virtual Reality
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1701031574 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Morrow, Guy: Designing the music business
ISBN 978-3-030-48113-1
978-3-030-48115-5
978-3-030-48116-2
Name Morrow, Guy ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Designing the Music Business
Zusatz zum Titel Design Culture, Music Video and Virtual Reality
Auflage 1st ed. 2020.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2020
2020
2020
Umfang 1 Online-Ressource(XI, 201 p. 27 illus., 24 illus. in color.)
Reihe Music Business Research
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-48113-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-48115-5
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-48116-2
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Morrow, Guy: Designing the music business
ISBN ISBN 978-3-030-48114-8
Klassifikation KNT
BUS070060
658
Kurzbeschreibung Introduction -- Research Design -- Album Cover Design. .
2. Kurzbeschreibung This book addresses the neglect of visual creativities and content, and how these are commercialised in the music industries. While musical and visual creativities drive growth, there is a lack of literature relating to the visual side of the music business, which is significant given that the production of meaning and value within this business occurs across a number of textual sites. Popular music is a multimedia, discursive, fluid, and expansive cultural form that, in addition to the music itself, includes album covers; gig and tour posters; music videos; set, stage, and lighting designs; live concert footage; websites; virtual reality/augmented reality technologies; merchandise designs; and other forms of visual content. As a result, it has become impossible to understand the meaning and value of music without considering its relation to these visual components and to the interrelationships between them. Using design culture theory, participant observation, interviews, case studies, and a visual methodology to explore the topic, this research-based book is a valuable study aid for undergraduate and postgraduate students of subjects including the music business, design, arts management, creative and cultural industries studies, business and management studies, and media and communications.
SWB-Titel-Idn 172427080X
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-48114-8
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500306170 Datensatzanfang . Kataloginformation500306170 Seitenanfang .
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