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Katalogdatenanzeige

Consumption Behaviour and Social Responsibility: A Consumer Research Approach

Consumption Behaviour and Social Responsibility: A Consumer Research Approach
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1694573850 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Gupta, Karnika: Consumption behaviour and social responsibility
ISBN 978-981-15-3004-3
978-981-15-3006-7
978-981-15-3007-4
Name Gupta, Karnika ¬[VerfasserIn]¬
Singh, Narendra ¬[VerfasserIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Singh, Narendra ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Consumption Behaviour and Social Responsibility
Zusatz zum Titel A Consumer Research Approach
Auflage 1st ed. 2020.
Verlagsort Singapore
Singapore
Verlag Springer Singapore
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2020
2020
2020
Umfang 1 Online-Ressource(XXV, 450 p. 124 illus., 21 illus. in color.)
Reihe Approaches to Global Sustainability, Markets, and Governance
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-15-3004-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-15-3006-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-15-3007-4
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Gupta, Karnika: Consumption behaviour and social responsibility
ISBN ISBN 978-981-15-3005-0
Klassifikation KJG
BUS008000
174.4
Kurzbeschreibung Chapter 1. Background and Thought -- Chapter 2. An Overview of Literature -- Chapter 3. Conceptual Framework and Research Model -- Chapter 4. Methodological Procedures and Techniques -- Chapter 5. Exploration and Validation of Behavioural-Attitudinal Dimensions -- Chapter 6. Model Testing and Thoeory Testing -- Chapter 7. Segmentation of Consumers and Identification of Responsibles -- Chapter 8. Charaterizing and Profiling Responsible Consumer Segments -- Chapter 9. Findings and Discussions -- Chapter 10. Implications and Directions.
2. Kurzbeschreibung This book investigates the concept of consumer social responsibility (CnSR) by considering the combination of ‘consumption behaviour’ and ‘social responsibility’. It puts forward a theory of responsible consumption behaviour, then models and empirically tests this theory using quantitative research methods. In so doing, the book offers a new consumer behaviour model: the C-A-C-B (Concern-Attitude-Commitment-Behaviour) model. The book appeals to readers interested in consumer behaviour, research methodologies, social responsibility, corporate social responsibility, segmentation and profiling, sustainability, and structural equation modelling with path analysis and confirmatory factor analysis. The book also offers concrete recommendations that will benefit businesses and governments alike.
1. Schlagwortkette Verbraucherverhalten
Kaufverhalten
Sozialkompetenz
Umweltverträgliches Produkt
ANZEIGE DER KETTE Verbraucherverhalten -- Kaufverhalten -- Sozialkompetenz -- Umweltverträgliches Produkt
SWB-Titel-Idn 1699183805
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-981-15-3005-0
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500305705 Datensatzanfang . Kataloginformation500305705 Seitenanfang .
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