Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
Suchmenü
Einfache Suche
.
Erweiterte Suche
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
Neuerwerbungsliste nach Gruppen
.
Sortierreihenfolge
.
Benutzerdienste
Nutzeranmeldung
.
Mein Konto
.
Erwerbungsvorschlag
.
Fernleihe
.
Vormerkung
.
Verlängerung
.
Weitere Recherchemöglichkeiten
Datenbankinfosystem (DBIS)
.
Karlsruher virtueller Katalog (KVK)
.
Regensburger Systematik (RVK)
.
Elektronische Zeitschriften (EZB)
.
Zeitschriftendatenbank (ZDB)
.
Sitzung beenden
Katalog verlassen
.
Homepage WHZ
.
Hochschulbibliothek
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
Sie befinden sich hier
:
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
Marketization: Theory and Evidence from Emerging Economies
.
Bookmark für diesen Satz setzen
Katalogdatensatz500305669
.
.
LibraryThing
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz500305669
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
1697717101 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Marketization
ISBN
978-981-15-4513-9
978-981-15-4515-3
978-981-15-4516-0
Name
Roy Chaudhuri, Himadri ¬[HerausgeberIn]¬
Belk, Russell W. ¬[HerausgeberIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE
Belk, Russell W. ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L
Marketization
Zusatz zum Titel
Theory and Evidence from Emerging Economies
Auflage
1st ed. 2020.
Verlagsort
Singapore
Singapore
Verlag
Springer Singapore
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr
2020
2020
2020
Umfang
1 Online-Ressource(XVII, 307 p. 30 illus., 26 illus. in color.)
Reihe
Springer eBook Collection
Titelhinweis
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-15-4513-9
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-15-4515-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-15-4516-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Marketization
ISBN
ISBN 978-981-15-4514-6
Klassifikation
KJS
BUS043000
658.8
Kurzbeschreibung
Marketization: Exploring the History and Geographic Expansion of Markets and Market Ideology -- Commodification as an Aspect of Marketization -- The Nature of Modern Marketization -- Stories from communist and capitalist Poland: Polish people on life values under marketization -- Temple Complexes as Neoliberal Marketscapes of Religion -- The Missing Market Orientation in the Market-Based Livelihood Programmes: A Case of Right Diagnosis but Wrong Pills -- Fair and ethical engagement of marginalized marketplace participants: The integrative justice model and Paryavaran Mitra, an organization working with ragpicking women in India -- Alternative to Marketization of Food and Its Implications for Quality of Life: Evidence from an Emerging Economy -- Chinese Marketization and Identity Project -- Commodification of Pilgrimage: The Pakistani Hajj Industry & Its Subalternalization Effects -- Celebrating Special Days in a Muslim Postmodern Society: Exploring Gift-Giving Tendencies of the New Middle Class Consumers in Turkey -- Epidemic Growth of Clinical Depression: Is Marketization a Cause or Consequence? -- Stigmatized Market in a Poor Economy -- A Sustainable Development View of Chile -- Marketization of International Volunteering: A critical postcolonial visual analysis of the Volunteer Tourism marketplace -- Selling Hope: Marketing and Religion in Freedom -- Exploring the Consumption Psychology of Indian Consumers: Tales of Materialism and Sustainability Consumption Experiences in a Marketized India -- A Macro marketing view of Location Based Services: a UK perspective -- Towards the Meaning Creation of Ethnonationalist Consumerism: Market, Nation and Ethnicity.
2. Kurzbeschreibung
This book critically examines marketization: a phenomenon by which market processes are institutionalized and marketing increasingly pervades all areas of our everyday life. It presents a number of theories, frameworks and empirical studies highlighting how the phenomenon of marketization affects the 21st century consumer. The book also contests the traditional understanding of markets, offering a more comprehensive treatment of marketization and a fresh perspective on the dynamics of markets and the institutions that control everyday consumption practices. This book is an ideal resource for academics, reflective practitioners and policy-makers interested in formulating appropriate change strategies in the face of the globalization that affects emerging markets so profoundly. This well-crafted research book is a valuable addition to the sparse literature on theories of marketization. The authors refigure the existing theories more broadly and present compelling evidence and insights into market phenomenon such as marginality, alternative market forms and consumer identity.
1. Schlagwortkette
Marktmechanismus
Kapitalismus
Globalisierung
Verbraucherverhalten
ANZEIGE DER KETTE
Marktmechanismus -- Kapitalismus -- Globalisierung -- Verbraucherverhalten
SWB-Titel-Idn
1699183007
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttps://doi.org/10.1007/978-981-15-4514-6
Internetseite / Link
Resolving-System
.
ISBD-Anzeige
Katalogdatensatz500305669
.
Kategorien-Anzeige
Katalogdatensatz500305669
.
Verwandte Werke
Katalogdatensatz500305669
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz500305669
.
Kataloginformation500305669
Datensatzanfang
.
Kataloginformation500305669
Seitenanfang
.
Titel vormerken
Katalogdatensatz500305669
Vollanzeige Katalogdaten
Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.
Im Bereich
Kataloginformation
werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.
Der Bereich
Exemplarinformationen
enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche
Suche nach