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Corporate Conservatives Go to War: How the National Association of Manufacturers Planned to Restore American Free Enterprise, 1939–1948

Corporate Conservatives Go to War: How the National Association of Manufacturers Planned to Restore American Free Enterprise, 1939–1948
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1698482418 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Whitham, Charlie: Corporate conservatives go to war
ISBN 978-3-030-43907-1
978-3-030-43909-5
978-3-030-43910-1
Name Whitham, Charlie ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Corporate Conservatives Go to War
Zusatz zum Titel How the National Association of Manufacturers Planned to Restore American Free Enterprise, 1939–1948
Auflage 1st ed. 2020.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2020
2020
2020
Umfang 1 Online-Ressource (XVII, 400 p. 8 illus., 3 illus. in color.)
Reihe Palgrave Studies in American Economic History
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-43907-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-43909-5
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-43910-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Whitham, Charlie: Corporate conservatives go to war
ISBN ISBN 978-3-030-43908-8
Klassifikation KCZ
BUS023000
330.9
Kurzbeschreibung Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: The war before the war: Limiting the New Deal, 1933-39 -- Chapter 3: Making the most of mobilization, 1939-41 -- Chapter 4: Life on the Periphery, 1941-43 -- Chapter 5: Coming in from the cold: post-war visions crystalize, 1944-45 -- Chapter 6: From strength to strength: the battle over Reconversion, 1945-47 -- Chapter 7: Making peace with the moderates, 1947-48 -- chapter 8: Conclusions.
2. Kurzbeschreibung World War II presented a unique opportunity for American business to improve its reputation after years of censure for inflicting the Great Depression upon the nation. No employers’ organization worked harder or devoted greater resources to reviving business prestige during the war than the National Association of Manufacturers, which spent millions of dollars on promoting the indispensability of private enterprise to the successful mobilization of the American economy in an uncompromising multi-media campaign which spanned the factory floor to the movie theatre. Now, using unpublished primary sources, the full extent of the NAM’s wartime mission to raise the stature of American business in the post-war era is revealed. During the war the NAM erected a vast structure of research on an unprecedented scale numbering more than one hundred persons dedicated to planning the best solutions for restoring American ‘free enterprise’ capitalism after the war in a direct challenge to the ‘liberal’ prescriptions of the reigning administration. These studies were painstakingly assembled and widely distributed and served as a complimentary arm to the better-known pro-business propaganda message of the organization. What emerges is a unique and telling glimpse into the minds of the corporate class of wartime America that reveals the determination of a major employers’ organization to exploit the exceptional circumstances of total war to influence both the power-brokers in Washington who wrote economic policy and the American public as a whole to embrace a post-war future ruled by private enterprise capitalism.
1. Schlagwortkette National Association of Manufacturers of the United States of America
Marktwirtschaft
Wiederaufbau
Geschichte 1939-1948
ANZEIGE DER KETTE National Association of Manufacturers of the United States of America -- Marktwirtschaft -- Wiederaufbau -- Geschichte 1939-1948
SWB-Titel-Idn 1699178984
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-43908-8
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500305512 Datensatzanfang . Kataloginformation500305512 Seitenanfang .
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