Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Family Businesses’ Growth: Unpacking the Black Box

Family Businesses’ Growth: Unpacking the Black Box
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 168889344X Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Seibold, Laura K. C.: Family businesses' growth
ISBN 978-3-658-29395-6
978-3-658-29397-0
Name Seibold, Laura K.C. ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Family Businesses’ Growth
Zusatz zum Titel Unpacking the Black Box
Auflage 1st ed. 2020.
Verlagsort Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Imprint: Springer Gabler
Erscheinungsjahr 2020
2020
2020
Umfang 1 Online-Ressource(XXIII, 387 p. 1 illus.)
Reihe Familienunternehmen und KMU
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-29395-6
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-29397-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Seibold, Laura K. C.: Family businesses' growth
ISBN ISBN 978-3-658-29396-3
Klassifikation KJC
BUS041000
658.4092
QP 440
Kurzbeschreibung Goal Cascade of Family Enterprise´s Strategy -- Family Enterprises as Research Objects -- Theoretical Side: Results, Model Building and Discussion -- The Practical Side: Pragmatic-Normative Implications.
2. Kurzbeschreibung Growth is one of the central strategic topics in management science. A growing enterprise embodies success and growth supports the longevity of the business. In her book Laura Seibold provides an overview of the literature on general growth components and different theoretical growth models with a special focus on family enterprises. The author formulates a comprehensive model of how growth can be achieved in family firms. This derived model combines the insights from general growth theory, family specific literature and the insights of top family firm leaders. Contents Goal Cascade of Family Enterprise´s Strategy Family Enterprises as Research Objects Theoretical Side: Results, Model Building and Discussion The Practical Side: Pragmatic-Normative Implications Target Groups Scholars and students of business sciences, family enterprise scholars Manager and owners of family enterprises About the Author Laura Seibold studied business administration and economics at the Universities of Frankfurt, Vancouver and Friedrichshafen. In her studies she focused on growth of large well-established family business which show growth spurts in later generation. She is member of a German business family, operating in mechanical and software engineering.
1. Schlagwortkette Familienbetrieb
Unternehmenswachstum
ANZEIGE DER KETTE Familienbetrieb -- Unternehmenswachstum
SWB-Titel-Idn 1694056724
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-29396-3
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500304570 Datensatzanfang . Kataloginformation500304570 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche