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Katalogdatenanzeige

¬The¬ Valuation of Digital Intangibles: Technology, Marketing and Internet

¬The¬ Valuation of Digital Intangibles: Technology, Marketing and Internet
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1692335049 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Moro Visconti, Roberto: ¬The¬ valuation of digital intangibles
ISBN 978-3-030-36917-0
978-3-030-36919-4
978-3-030-36920-0
Name Moro Visconti, Roberto ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L ¬The¬ Valuation of Digital Intangibles
Zusatz zum Titel Technology, Marketing and Internet
Auflage 1st ed. 2020.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2020
2020
2020
Umfang 1 Online-Ressource(XXII, 536 p. 86 illus., 64 illus. in color.)
Reihe Springer eBook Collection
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Moro Visconti, Roberto: ¬The¬ valuation of digital intangibles
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-36917-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-36919-4
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-36920-0
ISBN ISBN 978-3-030-36918-7
Klassifikation KFFM
BUS036000
658.154
Kurzbeschreibung Chapter 1: Introduction -- Part 1: A General Valuation Approach -- Chapter 2: The valuation of intangible assets: an introduction -- Chapter 3: Digital scalability and Growth Options -- Part II - Technology -- Chapter 4: The valuation of know-how -- Chapter 5: Patent valuation -- Chapter 6: The valuation of technological startups -- Chapter 7: The valuation of software and database -- Chapter 8: The valuation of Artificial Intelligence -- Part III: Marketing -- Chapter 9: The valuation of trademarks and digital branding -- Chapter 10: The valuation of newspaper headings and publishing titles -- Part IV: Internet -- Chapter 11: Domain name valuation -- Chapter 12: The valuation of mobile apps -- Chapter 13: Big data valuation -- Chapter 14: Internet of Things -- Chapter 15: Internet companies and social networks -- Chapter 16: Blockchain valuation: Internet of Value and Smart Transactions -- Part V: Residual Goodwill, Bundled Intangibles And Bankabilityi -- ISSUES -- Chapter 17: Goodwill valuation -- Chapter 18: Portfolio of intangibles and royalty companies -- Chapter 19. Bankability of the intangible assets: more guarantees with less collateral?.
2. Kurzbeschreibung This book offers a primer on the valuation of digital intangibles, a trending class of immaterial assets. Startups like successful unicorns, as well as consolidated firms desperately working to re-engineer their business models, are now trying to go digital and to reap higher returns by exploiting new intangibles. This book is innovative in its design and concept since it tackles a frontier topic with an original methodology, combining academic rigor with practical insights. Digital intangibles range from digitized versions of traditional immaterial assets (brands, patents, know-how, etc.) to more trendy applications like big data, Internet of Things, interoperable databases, artificial intelligence, digital newspapers, social networks, blockchains, FinTech applications, etc. This book comprehensively addresses related valuation issues, and demonstrates how best practices can be applied to specific asset appraisals, making it of interest to researchers, students, and practitioners alike. Roberto Moro Visconti is professor of Corporate Finance at the Catholic University of the Sacred Heart, Milan, Italy, and is the director of studio Moro Visconti – chartered accountants and financial consultants. Dr. Moro Visconti manages a consolidated financial boutique that derives from a deep-rooted tradition of professional consultants in Milan.
1. Schlagwortkette Digitalisierung
Electronic Commerce
Unternehmensgründung
Unternehmensbewertung
ANZEIGE DER KETTE Digitalisierung -- Electronic Commerce -- Unternehmensgründung -- Unternehmensbewertung
SWB-Titel-Idn 169152381X
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-36918-7
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500303748 Datensatzanfang . Kataloginformation500303748 Seitenanfang .
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